piątek, 27 marca 2020 07:31

GDDKiA ogłosiła przetarg - bezkolizyjne skrzyżowanie w Krzyszkowicach

Autor Manuel Langer
GDDKiA ogłosiła przetarg - bezkolizyjne skrzyżowanie w Krzyszkowicach

Nowy układ drogowy w  miejscu obecnego skrzyżowania Zakopianki (DK7), z drogą powiatową w  Krzyszkowicach poprawi bezpieczeństwo ruchu. By jednak mógł powstać w  pierwszej kolejności trzeba przygotować dokumentację. W środę 25 marca  2020 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg  na wykonanie dokumentacji projektowej i nadzór autorski nad tą  inwestycją. Oferty będzie można składać do 4 maja 2020 r.

Projekt będzie zakładał powstanie  kompleksowej dokumentacji dla dwupoziomowego skrzyżowania, które poprawi  bezpieczeństwo, płynność ruchu i jakość powietrza. GDDKiA w Krakowie  przedstawiło kalendarium, w którym pracami przygotowawczymi objęto lata  2020-2023. Realizacja samej inwestycji nastąpi w 2023-2024 r. Wykonawca  wyłoniony w przetargu będzie musiał przygotować: kompleksową  dokumentację projektową, uzyskać niezbędne opinie, uzgodnienia i decyzje  administracyjne włącznie z decyzją o zezwoleniu na realizację  inwestycji drogowej (ZRID). Jego zadaniem będzie także przygotowanie  dokumentacji przetargowej i udzielanie odpowiedzi na pytania wykonawców  na etapie procedury przetargowej na realizację inwestycji oraz  sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją przedsięwzięcia w czasie  prowadzenia robót budowlanych. Okres dokumentacyjny wraz z uzyskaniem  decyzji ZRID może trwać 22 miesiące.

Chciałbym  podziękować ministrowi Andrzejowi Adamczykowi za podpisanie Programu  Inwestycyjnego w ramach którego ogłoszono przetarg na zaprojektowanie  bezpiecznego skrzyżowania w Krzyszkowicach. To dobra i ważna decyzja. To  kolejna inwestycja, która poprawi bezpieczeństwo mieszkańców gminy  Myślenice. Tą inwestycją udowadniamy, że w przeciągu 3-4 lat udaje nam  się nadrobić kilkanaście straconych lat w ciągu których można śmiało  powiedzieć, że w kwestii poprawy bezpieczeństwa na naszym odcinku  Zakopianki nic praktycznie się nie działo. Cieszę się, że działania,  które rozpocząłem będąc posłem na Sejm RP dzisiaj jako burmistrz mogę  skutecznie kontynuować z administracją rządową w kwestii realizacji  inwestycji na które oczekuje społeczeństwo – skomentował burmistrz Jarosław Szlachetka.

Przypomnijmy, że to dzięki działaniom  ówczesnego posła Jarosława Szlachetki – Główna Dyrekcja Dróg Krajowych i  Autostrad w Krakowie wykonała koncepcję przybudowy skrzyżowania w  Krzyszkowicach, która została przedstawiona 2018 r. Późną jesienią 2019  r. dzięki dalszym zabiegom włodarza miasta i decyzji ministra Adamczyka  GDDKiA przygotowała Program Inwestycyjny dla zadania „Poprawa  bezpieczeństwa ruchu drogowego w rejonie połączenia drogi krajowej nr 7 z  drogą powiatową nr 1942k oraz drogą gminną w m. Krzyszkowice”.

Wspomnieć należy, iż 16 stycznia 2020  r., w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie odbyło się spotkanie z  przedstawicielami mieszkańców Krzyszkowic oraz władzami gminy i powiatu  dotyczące przebudowy skrzyżowania na DK7 w tej miejscowości na  bezkolizyjny węzeł. Uczestnicy spotkania zostali poinformowani o tym,  jakie działania już zostały pojęte ze strony GDDKiA w sprawie budowy  bezkolizyjnego węzła i o tym, że zgodnie ze wstępną koncepcją po  przebudowie skrzyżowania przejazd drogą powiatową odbywał się będzie pod  jezdnią drogi krajowej DK7. Poinformowano, że Program Inwestycji został  przygotowany i po jego nieodległym zatwierdzeniu przez Ministra  Infrastruktury zostanie ogłoszony przetarg. Pomimo tych zapewnień ze  strony burmistrza i dyrektora krakowskiego oddziału GDDKiA, cześć  mieszkańców nie odstąpiła od protestu na Zakopiance, który odbył się w  25 stycznia br. Zgodnie ze złożonymi wcześniej deklaracjami burmistrzowi  Jarosławowi Szlachetce przez stronę rządową, minister Andrzej Adamczyk  podpisał Program Inwestycji, a GDDKiA ogłosiła przetarg.

Wybudowanie układu drogowego  dwupoziomowego w miejsce jednopoziomowego w Krzyszkowicach, z  równoczesną likwidacją lewoskrętów na skrzyżowaniu i pozostawieniem  jedynie wlotów ze skrętami w prawo, budową pasów włączenia, wyłączenia  oraz tunelu pod DK7, przyczynią się do poprawy bezpieczeństwa  uczestników ruchu drogowego, zarówno kierowców jak i pieszych poprzez  minimalizacje punktów kolizji, płynności ruchu i skrócenia czasu  przejazdu użytkowników dróg wchodzących w zakres inwestycji oraz jakości  powietrza przez zmniejszenie emisji spalin po upłynnieniu ruchu.

źródło: GDDKiA, GSI, UMM

Myślenice - najnowsze informacje

Rozrywka