SEM to ogólne pojęcie oznaczające marketing w wyszukiwarkach internetowych. Składają się na niego działania z zakresu SEO oraz PPC. Te pierwsze polegają na pozycjonowaniu i optymalizacji, a te drugie na emitowaniu reklam. Łącząc oba te rozwiązania, gwarantujesz swojej stronie widoczność zarówno w organicznych, jak i płatnych wynikach wyszukiwania. Jak planować działania SEM, aby odnieść sukces?
Wyznacz cele biznesowe
Tylko określając konkretny cel, możesz mieć pewność, że Twoje działania z zakresu SEM mają sens. Nie wystarczy w tym przypadku stwierdzić, że dążysz do zwiększenia przychodów. Musisz precyzyjnie zdefiniować sytuację, na której osiągnięciu Ci zależy, i wyjaśnić, co tak naprawdę przez to rozumiesz. Postaraj się ustalić, jaki konkretnie wynik Cię interesuje, i dobierz KPI pozwalające na monitorowanie postępów. Tylko na podstawie tak szczegółowych danych możliwe będzie dobieranie odpowiednich działań.
Przygotuj się na inwestycję
Niezależnie od tego, czy SEO i PPC prowadzi dla Ciebie agencja SEM, czy robisz to samodzielnie, musisz mieć świadomość, że działania te wiążą się z koniecznością wydatków. O ile pozycjonowanie strony w Google samo w sobie jest procesem darmowym, to musisz ponieść koszty stworzenia odpowiednich treści czy opłacenia narzędzi, programistów lub specjalistów SEO. Kampanie PPC z kolei wymagają przeznaczenia określonego budżetu na emisje zaplanowanych reklam.
Pamiętaj, że SEM to proces
Działania SEM to niekończący się proces. Po pierwsze musisz mieć świadomość, że nie od razu Rzym zbudowano i na niektóre efekty trzeba poczekać wiele miesięcy. Mowa tu oczywiście o SEO i indeksowaniu strony w wyszukiwarce. Kampanie PPC dają zdecydowanie szybsze rezultaty, ale te znikają natychmiast po zakończeniu działań. W obu przypadkach należy więc uzbroić się w cierpliwość i na bieżąco monitorować przebieg procesów.
Analizuj ruch w witrynie
Aby wiedzieć, jakie skutki odnoszą działania z zakresu SEM, trzeba uważnie monitorować ruch w witrynie. Uwagę należy poświęcić nie tylko wynikom ilościowym, ale i jakościowym. Sprawdzaj więc, jacy odbiorcy trafiają na Twoją stronę internetową i skąd przychodzą. Czy większy ruch przekłada się na wyższe przychody? Analityka odgrywa kluczową rolę w marketingu w wyszukiwarkach, więc warto blisko zaprzyjaźnić się z takimi narzędziami jak Google Analytics.
Wydaje Ci się, że planowanie działań SEM to dużo trudnej pracy? Nie mylisz się. Jeśli nie czujesz się na siłach, by samodzielnie zajmować się kampaniami SEO oraz PPC, powierz swój marketing w wyszukiwarkach agencji PromoTraffic!