poniedziałek, 6 lipca 2020 08:58

Nowy Sącz: Koronawirus w jednej z placówek Urzędu Pocztowego

Autor Wiktoria Mitura
Nowy Sącz: Koronawirus w jednej z placówek Urzędu Pocztowego

26 czerwca potwierdzono pierwszy przypadek zakażenia pracownika w UP Nowy Sącz 2. Koronawirusa wykryto również u dwóch kolejnych osób. Jak obecnie wygląda sytuacja w placówce?

Pierwszy zakażony pracownik ostatni raz był w pracy 23 czerwca. Po trzech dniach wykryto u niego zakażenie koronawirusem. W związku z tym w placówce Urzędu Pocztowego od razu przeprowadzono dezynfekcję oraz ustalono listę pracowników kontaktujących się z zarażonym. 29 czerwca i 1 lipca wykryto kolejne przypadki koronawirusa. Zarażeni ostatni raz byli w pracy 26 czerwca. Wówczas decyzją Sanepidu skierowano na kwarantannę 20 osób.

Pomimo wykrytych zakażeń Urząd Pocztowy w Nowym Sączu 2 nie został zamknięty. Na oddział skierowani zostali pracownicy z innych nowosądeckich placówek. Świadczenia emerytalno-rentowe są realizowane na bieżąco.

Do tej pory wykryto trzy przypadki zakażenia koronawirusa w Urzędzie Pocztowym w Nowym Sączu 2. Placówka wypełnia wszelkie zalecenia i dyspozycje Ministerstwa Zdrowia oraz GIS-u, które dotyczą profilaktyki minimalizującej ryzyko zakażenia się koronawirusem SARS-CoV-2. Pracownicy Poczty Polskiej są na bieżąco wyposażani w środki ochrony osobistej. Sytuacja w placówce jest na bieżąco monitorowana. W związku z zakażeniami poczta wprowadziła zmiany w organizacji pracy. Wprowadzono specjalne strefy oraz podział listonoszy na grupy, które nie kontaktują się ze sobą.

- Działamy transparentnie, na bieżąco informujemy o sytuacji pracowników. Jeśli  zachodzi taka potrzeba, przekazujemy także informacje lokalnym społecznościom. Bezpieczeństwo pocztowców oraz klientów to dla nas priorytet. Nadal apelujemy do wszystkich, by zachowywać bezpieczny dystans i przestrzegać wszystkich rygorów sanitarnych. Klienci korzystający z usług w naszych placówkach powinni zachować nie tylko bezpieczną odległość, ale także powinni mieć zasłonięte nos i usta – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes Zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska w związku z epidemią wprowadziła wiele procedur i środków bezpieczeństwa. Postępowanie w oddziale nowosądeckim było zgodne z procedurami (kontakt ze służbami sanitarnymi,  dezynfekcja, zapewnienie ciągłości świadczenia usług).

Jak informuje rzecznik prasowy Poczty Polskiej każdy przypadek zakażenia jest analizowany. Sytuacja jest monitorowana przez specjalny Zespół, który zajmuje się w spółce prowadzeniem działań związanych z sytuacją epidemii. Zespół natomiast, jest nadzorowany przez wiceprezesa Zarządu Andrzeja Bodzionego.

Rzecznik prasowy Justyna Siwek podkreśla, że bezpieczeństwo pracowników Poczty Polskiej jest najważniejsze. Poczta Polska do tej pory zakupiła ponad 714 tys. sztuk żeli do dezynfekcji rąk o pojemności 30 ml, 100 ml i 250 mln; ponad 60 tys. sztuk płynów do dezynfekcji rąk i powierzchni w opakowaniach o większych pojemnościach. Poza tym, pracownicy dostali prawie 10 mln par jednorazowych rękawiczek, 940 tys. maseczek wielokrotnego użytku z możliwością prania, 590 tys. sztuk maseczek jednorazowych oraz ponad 81 tys. sztuk przyłbic plastikowych.

- Oswoiliśmy się sytuacją pandemii, jednak nadal przykładamy dużą wagę do tego, aby pracownicy wyposażeni w środki ochrony i wiedzę, jak należy bezpiecznie obsługiwać klientów, stosowali się do zaleceń. Kampania informacyjna w tym zakresie jest w Spółce prowadzona cały czas, bezpieczeństwo klientów i pracowników stawiamy na pierwszym miejscu – podkreśla Andrzej Bodziony.

Poza zakupem środków ochrony osobistej Poczta Polska zainstalowała w swoich placówkach ponad 5,6 tys. przesłon, które są dodatkowym zabezpieczeniem. Wszędzie tam, gdzie pracuje dużo osób (np. sortownia), codziennie mierzona jest temperatura. Przeprowadzane są również dezynfekcje we wszystkich sortowaniach. Do tej pory dokonano ponad 220 dezynfekcji.

foto: Facebook/Poczta Polska

Nowy Sącz

Nowy Sącz - najnowsze informacje

Rozrywka