Szybsze oraz bezpieczniejsze podróże, a także sprawniejsze przewozy ładunków z Małopolski na Śląsk zapewnią kolejne inwestycje na trasie Tunel – Sosnowiec, na odcinku Charsznica – Wolbrom - Jaroszowiec Olkuski.
Wymienione będą tory, sieć trakcyjna, przebudowane perony oraz przejazdy. Wartość prac szacowana jest na
100 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ogłosiły przetarg, szacowany na ponad 100 mln zł na zaprojektowanie i wykonanie prac na odcinku Charsznica – Wolbrom - Jaroszowiec Olkuski. Realizacja prac planowana jest w latach 2018 – 2020. To kolejna inwestycja na trasie między Tunelem a Sosnowcem, na którą przeznaczono już w latach 2016 – 2018 ok. 40 mln zł.
Wygodniej dla podróżnych, sprawniejszy przejazd pociągów.
Podróżni zyskają wygodniejsza obsługę na stacji Wolbrom. Będzie też nowe, bezkolizyjne przejście pod torami. Nowy obiekt zastąpi dotychczasową kładkę, ułatwi przechodzenie i zwiększy poziom bezpieczeństwa. Przebudowane będą przystanki Gajówka, Jeżówka, Zarzecze, Chrząstowice Olkuskie. Dzięki nowym peronom, przystosowanym do obsługi osób o ograniczonych możliwościach mobilnych, lepszemu oznakowaniu oraz informacji pasażerskiej, komunikacja będzie łatwiejsza i wygodniejsza.
Na odcinku Jaroszowiec Olkuski – Charsznica, PLK wymienią min. 20 km torów oraz sieć trakcyjną a także przebudują 22 obiekty (mosty i przepusty). Nowe parametry techniczne pozwolą zwiększyć prędkość pociągów dwukrotnie, miejscami nawet z 40 do 120 km/h. Wykonanie prac na 6. przejazdach kolejowo-drogowych, min. w miejscowościach Wolbrom, Zarzecze, Chrząstowice, Kaliś zwiększy dodatkowo poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym. PLK wymieni również tory i rozjazdy na stacji Wolbrom oraz zmodernizuje urządzenia sterowania ruchem kolejowym. Inwestycja PLK usprawni przejazd pociągów towarowych.
Info: PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.