O potwierdzeniu zakażenia u jednego z pracowników wydziału przy ulicy Sebastiana poinformował dziś Urząd Wojewódzki w Krakowie na swojej stronie internetowej. Wnioski o paszport od 12 sierpnia przyjmowane będą w Tarnowie i Nowym Sączu.
Od środy 12 sierpnia 2020 roku do odwołania Wydział Spraw Obywatelskich zaprzestaje przyjmowania klientów i przyjmowania bezpośrednio nowych wniosków. Dotyczy to przede wszystkim spraw paszportowych oraz spraw obywatelstwa polskiego.
Dziś i jutro obsługą klientów będzie tymczasowo zajmował się zespół złożony z pracowników, którzy nie mieli kontaktu z zakażoną osobą, a który skompletowaliśmy na ten okres przejściowy, gdy otrzymaliśmy informację, że nasi pracownicy zostali skierowani na kwarantannę.
Bez zmian funkcjonują małopolskie terenowe punkty paszportowe, których wykaz można znaleźć tutaj:
https://muw.pl/default.aspx?page=miejsca_obslugi_paszportowej
Przypominamy także, że wniosek paszportowy można złożyć w dowolnym punkcie paszportowym na terenie kraju.
Wyjaśniamy przy tym, że wnioski o wydanie paszportów tymczasowych (wydawanych w wyjątkowych sytuacjach losowych) w Małopolsce od środy 12 sierpnia 2020 roku będzie można składać wyłącznie w punktach paszportowych zlokalizowanych w delegaturach Małopolskiego Urzędu Wojewódzkiego w Tarnowie oraz w Nowym Sączu.
Sprawy, które już zainicjowano, zostaną sfinalizowane - zapewniaja urzędnicy. Innymi słowy, jeżeli ktoś w ostatnim czasie złożył wniosek o paszport, będzie mógł się zgłosić po jego odbiór po wcześniejszej telefonicznej rezerwacji terminu pod numerami telefonu 12 39 21 810 oraz 12 39 21 829, a paszport będzie przekazywany przez pracowników, którzy nie byli narażeni na kontakt z zakażoną osobą.
W sali obsługi Wydziału Spraw Obywatelskich stosowaliśmy dotychczas (i nadal będziemy stosować) podwyższone zasady reżimu sanitarnego - zapeanie UW w Krakowie. - Oprócz standardowych środków ochrony bezpośredniej (rękawiczki, przyłbice, maseczki, płyny dezynfekcyjne) w sali tej uruchomiliśmy lampy bakteriobójcze. Ryzyko zakażenia podczas załatwiania spraw w sali obsługi zostało zatem maksymalnie ograniczone.
Jesteśmy w kontakcie ze służbami sanitarnymi. Dalsze działania będziemy dostosowywać do ich rekomendacji i ewentualnego rozwoju sytuacji.