Prężnie działasz na krakowskim rynku? Prowadzisz większy lub mniejszy biznes? A może dopiero otworzyłeś własną firmę? Z pewnością wiesz, że w Krakowie nie brakuje konkurencji. Oprócz wysokiej jakości usług, na uwadze trzeba mieć e-marketing, w tym tytułowe pozycjonowanie. Brak widoczności w sieci w znacznym stopniu zmniejsza szanse na dotarcie do potencjalnych klientów. Jak to wszystko ugryźć? Mamy kilka wskazówek.
Pozycjonowanie firmy w Krakowie - najważniejsze działania
Jakie działania stanowią podstawę pozycjonowania firmy w Krakowie, Krakowie i okolicach bądź na terenie całego województwa małopolskiego? Pozycjonowanie lokalne przebiega bardzo podobnie do pozycjonowania ogólnopolskiego. Konieczne są optymalizacja strony, pozyskiwanie linków, prace z zakresu UX. Przyjrzyjmy się najistotniejszym pracom.
Optymalizacja strony www a rozwój firmy w Krakowie
Strona musi być przyjazna dla użytkownika i zoptymalizowana pod kątem wyszukiwarki. Google chce wyświetlać witryny, które działają bezawaryjnie, zawierają wartościowe treści, są bezpieczne. Jeśli więc chcesz wyprzedzić konkurentów z Krakowa, przemyślane działania on-site to podstawa.
Bezawaryjne działanie strony www
Bez względu na to, w jakiej branży pracujesz, Twoja strona musi działać bezawaryjnie. Optymalizacja prędkości ładowania, optymalizacja pod kątem metryk Core Web Vitals to ważne kwestie. Problemy z działaniem witryny skutkują nie tylko niższymi pozycjami, ale także utratą klientów. Współcześni użytkownicy tracą cierpliwość już po paru sekundach, zamykają stronę i wędrują do konkurencji.
Unikalne treści
O tekstach na stronie www wciąż jest głośno. Czy rzeczywiście są tak ważne? Oczywiście. O co w szczególności zadbać, prowadząc SEO lokalne?
- Przygotowanie treści na każdą z podstron - podstronę optymalizujemy pod konkretną frazę, na przykład: salon fryzjerski Kraków, strzyżenie męskie Kraków, pozycjonowanie Kraków.
- Ciekawe artykuły zawierające frazy intencyjne, na przykład: jaka fryzura na sylwestra?
- Nie zapomnij o treściach brandowych, w których opowiesz historię swojego krakowskiego biznesu, pochwalisz się tym, co stanowi dla Ciebie inspirację.
Potencjalny klient powinien znaleźć na Twojej stronie wszystkie ważne informacje - zarówno dotyczące lokalizacji firmy i jej oferty, jak i opisy usług oraz poradniki. Zróżnicowany content sprawi, że dotrzesz do użytkowników znajdujących się w różnych częściach lejka marketingowego.
Meta dane
Meta dane (meta tytuł i meta opis), mają znaczenie dla robotów Google, dostarczają im informacji na temat zawartości strony www bądź e-sklepu. Meta tytuł jest też ważnym czynnikiem rankingowym. Jak może brzmieć? Na przykład: Kurkowsky - Salon fryzjerski Kraków, Warsztat samochodowy Kraków - naprawa elektryki itp.
Meta opis nie jest czynnikiem rankingowym, ale może zachęcić użytkowników do odwiedzenia Twojej witryny.
Nie sposób nie wspomnieć o rich snippets, czyli rozszerzonych wynikach wyszukiwania. Znajdować się w nich mogą opinie gwiazdki, sekcja FAQ, harmonogramy, przepisy.
SEO lokalne w Krakowie - inne działania
To oczywiście tylko mała część listy koniecznych prac w obrębie witryny, musimy również pamiętać o strukturze strony, linkowaniu wewnętrznym, wdrożeniu certyfikatu SSL, optymalizacji adresów URL, atrybutach alt, optymalizacji kodu strony. Konieczna jest również nieustanna analiza efektów wykonanych prac, widoczności strony, zachowania użytkownika.
Pozycjonowanie Kraków - działania off-site
Działania off-site dla biznesu w Krakowie? To przede wszystkim pozyskiwanie wartościowych linków zewnętrznych. Linki możemy pozyskać z różnych źródeł, najlepiej, aby były to lokalne portale, cieszące się autorytetem, z dużym ruchem.
Sposobem na budowę profilu linków są także strony zapleczowe, katalogi firm, działania w mediach społecznościowych.
Warto tutaj dodać, że linki prowadzące na Twoją stronę, umieszczone na innych stronach, będą też dodatkowym źródłem ruchu.
Rozwijaj biznes w Krakowie - działania z zakresu e-marketingu
Na początku wspominaliśmy nie tylko o pozycjonowaniu, ale ogólnie o e-marketingu. Jakie więc działania marketingowe, oprócz pozycjonowania, warto podjąć?
- Profil Firmy w Google - doskonałe narzędzie marketingowe, w szczególności dla biznesów działających lokalnie. Zoptymalizowany profil to sposób, by zyskać widoczność nie tylko w wyszukiwarce, ale także na Mapach Google.
- Kampanie Google & Facebook Ads - sposób, by w błyskawicznym tempie dotrzeć do swojej grupy docelowej, na przykład do użytkowników z Krakowa i okolic, w konkretnym wieku, mających ważne dla nas zainteresowania.
- Działania w mediach społecznościowych - regularne wpisy o różnym charakterze, odpowiadanie na komentarze użytkowników, budowanie relacji to kolejna cegiełka do rozwoju biznesu.
Pozycjonowanie w Krakowie - zadbaj z 1stplace.pl o e-marketing swojej firmy
Chcesz zwiększyć widoczność w sieci i docierać do nowych klientów? Zacznij działać już dziś! Zadbaj o to, by Twoja firma była znana w Krakowie, a grono klientów było coraz większe. Z 1stplace.pl, krok po kroku, zrealizujesz swoje cele. Kilka słów o 1stplace.pl? To agencja e-marketingu, która specjalizuje się w pozycjonowaniu stron www i sklepów e-commerce w Krakowie, w województwie małopolskim i innych częściach Polski, a także na rynkach zagranicznych. W portfolio 1stplace.pl znajdują się strony www firm o różnym charakterze, strony, na których wartościowy ruch poszybował do góry.