piątek, 14 maja 2021 10:00

5 porad, jak dobrze wybrać kuriera dla sklepu internetowego

Autor Artykuł sponsorowany
5 porad, jak dobrze wybrać kuriera dla sklepu internetowego

E-handel z założenia musi być sprawny, szybki i efektywny. Dokładnie tego samego należy oczekiwać od firmy kurierskiej, która obsłuży zamówienia. Jak wybrać firmę pod tym kątem i nie popełnić błędu? Oto pięć wskazówek, jak ustalić, który kurier będzie najlepszy.

Firma kurierska - co naturalne - zawsze może zostać zmieniona. Niemniej, jak pokazują praktyki e-commerce, wyraźnym trendem jest stabilizacja. Innymi słowy: jeśli e-sklep postawi na daną firmę logistyczną w zakresie dostaw przesyłek, nie ma raczej tendencji do tego, by ją zmieniać. Co jest ważne przy wyborze kuriera?

Negocjowanie stawek z firmami

Myślisz, że są one sztywne i nie do indywidualnych ustaleń. Tak - jeśli Twój wolumen paczek jest mały. W takiej sytuacji zamów kuriera do domu w oparciu o aktualne porównanie cen. Jeśli jednak zaplanowanych przesyłek jest zdecydowanie więcej, warto zaproponować indywidualne warunki handlowe. Podkreślenie, że firma X będzie mogła liczyć na np. zlecenia o regularnej wartości na poziomie 10-15 tys. zł z pewnością skusi jej przedstawiciela do bardziej atrakcyjnej ceny.

Porównanie ceny usług kurierskich

Oczywiście kwestia cen wymaga sprawdzenia, jakie firmy kurierskie zapewniają najbardziej atrakcyjne warunki dla danego typu paczek. Warto bowiem zwrócić uwagę np. na to, że niektórzy operatorzy z założenia specjalizują się w dużej logistyce paletowej - w jej przypadku mają niższe ceny, ale wyższe wobec małych paczek. Z kolei inna marka preferuje masowość: niewielkie opakowania, w przypadku których możliwy jest transport niewielkimi busami. W efekcie ceny konkretnych usług kurierskich będą się znacznie różnić.

Weryfikacja opinii o kurierach

Wbrew temu, co mogłoby się wydawać, dla klienta ostatecznego nazwa firmy, która dostarczy jego paczkę ma naprawdę spore znaczenie. Warto pamiętać, że to ostatecznie kupujący płaci za dostawę. Jeśli więc widzieć będzie, że usługa kurierska realizowana będzie przez firmę, której nie zna - będzie mieć spore wątpliwości, co może wpłynąć na proces zakupowy.

Sprawdzenie regulaminu firmy

Planując sprzedaż przez sklep internetowy trzeba w naturalny sposób wziąć pod uwagę potencjalne błędy oraz reklamacje. Klienci zakładają w tym kontekście możliwość weryfikacji tego, czy dostarczana przesyłka nie jest uszkodzona. Warto pamiętać, że nie ma powszechnej regulacji, która nakazywałaby taką możliwość. Jest to możliwe w oparciu o własne regulaminy firm kurierskich. Podobnych - często indywidualnych - zapisów może być znacznie więcej. Stąd ważne jest, aby zweryfikować wszystkie regulacje wewnętrzne, jakie stosują firmy kurierskie.

Dobór pod kątem etapu rozwoju

Ważne jest też, by dobrać kuriera do optymalnej fazy rozwojowej swojego e-sklepu. Mała platforma nie wymaga wielkiego zaangażowania. Im bardziej zaawansowana jest sprzedaż, tym bardziej rośnie rola automatyzacji oraz integracji między poszczególnymi etapami zleceń. Jeśli więc e-sklep jest niewielki, wystarczy zlecać bieżące usługi kurierskie bez szerszych zabiegów. Świetnie w tym kontekście sprawdzą się brokerzy i porównywarki cenowe, które wskazują bieżące ceny poszczególnych usług. Jeśli jednak sklep jest duży - i z perspektywą dalszego wzrostu - wzrośnie znaczenie optymalizacji wszystkich procesów logistycznych.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje