wtorek, 25 sierpnia 2020 11:34

Czym charakteryzuje się opis produktu, który skutecznie sprzedaje?

Autor Głos 24
Czym charakteryzuje się opis produktu, który skutecznie sprzedaje?

W internecie można znaleźć mnóstwo poradników o tym, jak napisać opis produktu. Nieczęsto jednak sami zleceniodawcy wiedzą, czego powinni oczekiwać i na co zwracać uwagę przed umieszczeniem opisu na swojej stronie internetowej. Zmysł estetyczny nie ma tu nic do rzeczy – ważne jest, jak opis produktu wpływa na statystyki SEO i odbiór przez klientów. Liczą się zatem wyłącznie umiejętności sprzedażowe i wiedza z zakresu SEO.

Najczęściej popełniane błędy – teksty, które NIE sprzedają

Od zleceniodawcy nie wymaga się od niego doskonałej znajomości rynku copywriterskiego, ale poznanie kilku zasad tworzenia opisów pozwoli mu dokonywać opłacalnych inwestycji. Opis produktu, który zawiera wypunktowane poniżej cechy, nadaje się do poprawki.

  • Mało wartościowa treść nastawiona na liczbę znaków. Tekst nie powinien być przeładowany przymiotnikami, powtórzeniami i złożonymi porównaniami.
  • Niedopasowanie do stylistyki strony. Opis produktu, który jest całkowicie inny od treści na stronie głównej, czy artykułu blogowego wskazuje na brak strategii marketingowej, a nawet na nieznajomość własnego asortymentu!
  • Nieuwzględnienie SEO i słów kluczowych. Dobry produkt i ciekawa treść obroni się zawsze? Nie musi tak być, zwłaszcza jeśli pracuje się w branży o agresywnej konkurencji.
  • Brak struktury tekstu. Ważne jest stosowanie akapitów, nagłówków i wypunktowań, które uczynią tekst atrakcyjnym wizualnie i wskażą czytelnikowi ważne fragmenty.
  • Brak języka korzyści. Emocjonalny przekaz opisu produktu prędzej trafi do odbiorcy niż suchy język techniczny. Dostosowana do profilu klienta treść szybciej skłoni go do zakupu.

Nie wolno też zapominać o oryginalności tekstu – jest to dość oczywiste. Jest to jednak kwestią nieuczciwości copywritera niż brakiem warsztatu.

Dobry opis produktu jest pisany i dla człowieka, i dla maszyny

Algorytmy Google zmieniają się tak często, że niekiedy trudno przyjąć spójną strategię dotyczącą treści. Choć działania SEO są często, nomen omen, kluczowe, nie warto trzymać się ich sztywno i nie powinny być to jedyne parametry dobrego opisu produktu.

Wraz z kolejną aktualizacją polityki Google mogą zmienić się wytyczne, a pozycja strony www spadnie nawet o kilkanaście miejsc! Co więcej, ten internetowy gigant coraz większy nacisk kładzie na jakość tekstu i jego walory użytkowe. Przy wysokojakościowym opisie produktu dużo łatwiej jest też dostosować pozycjonowanie do już istniejących treści niż odwrotnie. Nie wspominając o tym, że konsument coraz częściej podejmuje świadome decyzje i chce mieć wiedzę o tym, na co za chwilę wyda swoje pieniądze.

Czy istnieje uniwersalny opis produktu?

Uniwersalny opis produktu to często używany zamiennik dla określenia opisu skutecznego. Nie można jednak przyjąć istnienia konkretnego wzorca tego, jak napisać opis produktu, jeśli chodzi o formę lub stylistykę tekstu. Na ostateczny rezultat wpływa bowiem wiele czynników. W uproszczeniu można przyjąć, że jest to po prostu tekst, w którym nie pojawiają się rażące błędy negatywnie wpływające na pozycjonowanie i emocjonalny odbiór produktu.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje