Od 4 do 18 sierpnia można zgłaszać kandydatury do jednego z najważniejszych plebiscytów promujących atrakcje regionu. Konkurs obejmuje sześć kategorii i przewiduje nagrody sięgające nawet 100 tys. zł na rozwój lokalnej turystyki.
Tegoroczna edycja „Turystycznych Skarbów Małopolski” ponownie prezentuje szerokie spektrum możliwości spędzania czasu w regionie. Uczestnicy mogą zgłaszać propozycje w kategoriach:
- Miejsce z klimatem – miejscowość lub gmina turystyczna
- Najciekawszy szlak turystyczny – pieszy, rowerowy, kajakowy lub tematyczny
- Dzieje się – wyjątkowe wydarzenie turystyczne
- Unikatowa atrakcja turystyczna – miejsca wyróżniające się oryginalnością
- Sielskie klimaty – wypoczynek blisko natury
- W gościnie – oferta kulinarna regionu
Kto może zgłaszać kandydatury
Do udziału w konkursie uprawnione są nie tylko samorządy, ale także lokalne organizacje turystyczne, stowarzyszenia, fundacje, grupy działania, przedsiębiorcy z branży turystycznej, zarządcy szlaków oraz osoby prywatne. Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie poprzez elektroniczny formularz dostępny na stronie przygotowanej przez województwo.
— Małopolska jest pełna niezwykłych skarbów, zasługujących na wyróżnienie. Każde zgłoszenie to krok w stronę odkrycia nowych, fascynujących zakątków naszego regionu, które mogą stać się nową wizytówką.
– mówi Iwona Gibas z zarządu województwa
Harmonogram konkursu
- 4–18 sierpnia – etap zgłoszeń kandydatur.
- 2–15 września – głosowanie internetowe, w którym to mieszkańcy i turyści wybiorą zwycięzców.
Po ogłoszeniu wyników – laureaci i wyróżnieni wezmą udział w zintegrowanej kampanii promocyjnej prowadzonej przez Małopolską Organizację Turystyczną w 2026 roku.
Wysokie nagrody i promocja dla zwycięzców
Największa nagroda – 100 tys. zł od Marszałka Województwa Małopolskiego – trafi do laureata kategorii Miejsce z klimatem. Pozostałe kategorie przewidują wsparcie finansowe do 5 tys. zł na działania promocyjne, ufundowane przez Małopolską Organizację Turystyczną. Dodatkowo wszystkie wyróżnione miejsca zyskają ogólnopolską i regionalną promocję w ramach kampanii medialnej.
Fot: UMWM