czwartek, 3 października 2019 11:28

Nowy tunel i rozbudowa wiaduktu nad ul. Igołomską

Autor Manuel Langer
Nowy tunel i rozbudowa wiaduktu nad ul. Igołomską

Po dwóch latach starań udało się rozpocząć prace na wiadukcie kolejowym W08 nad ul. Igołomską. Poszerzenie światła przeprawy jest niezbędne do zbudowania pod nią dwóch pasów ruchu w każdym kierunku. Państwowy przewoźnik po skoordynowaniu realizowanych na terenie Krakowa własnych remontów oraz harmonogramów wykonawcy odpowiedzialnego za przebudowę ul. Igołomskiej, wydał zgodę na wejście z robotami na wiadukt.

Pozostające w gotowości ekipy drogowców rozpoczęły częściową rozbiórkę obiektu. Warunki są trudne, ponieważ prace na wiadukcie prowadzone są nie tylko przy jednoczesnym utrzymaniu ruchu pociągów dowożących zaopatrzenie do pobliskiego kombinatu hutniczego, ale i przy utrzymaniu ruchu kołowego pod wiaduktem. Od połowy października pod obiektem będzie obowiązywał ruch wahadłowy.

Kolejne ważne informacje dla kierowców dotyczą ostatniego odcinka ul. Igołomskiej, nieopodal skrzyżowania z ul. Brzeską. To tam już za dwa tygodnie rozpocznie się szczelinowanie powstającego pod ziemią 400-metrowego tunelu z rondem. Wykonawca, aby realizować prace w ciągu ul. Igołomskiej zbudował specjalną drogę serwisową, która już niebawem przejmie ruch samochodowy. Po tym, jak w sierpniu zlikwidowane zostały poszerzenia jezdni na odcinku od Giedroycia do okolic ZŁOMEXU, teraz sukcesywnie zlikwidowany zostanie kolejny pas wyłożony betonowymi płytami. Będzie to fragment od ul. E. Szymańskiego do skrzyżowania z ul. N. Wiatra. Drogowcy, przekładając cały ruch na jezdnię południową, rozpoczną kładzenie asfaltu na jezdni północnej. Dzięki powstałym do końca września nawierzchniom na m.in. jezdniach, chodnikach, nowych ścieżkach rowerowych czy przepustach możemy już mówić o 60 proc. zaawansowaniu prac. Po przezwyciężeniu problemów związanych w kanałem burzowym i wzmocnieniem podbudowy oraz z wspomnianym opóźnieniem wynikającym z oczekiwania na możliwość rozpoczęcia robót na wiadukcie kolejowym, wykonawca przedstawił nowy harmonogram zakończenia prac. Zgodnie z nim pierwsze samochody pojadą nową drogą, po dwóch pasach ruchu w każdym kierunku, pod koniec 2020 roku.

Info/foto: UMK

Kraków - najnowsze informacje

Rozrywka