Rozpoczynają się prace na alei 29 listopada. Będą one dotyczyły konserwacji dylatacji na wiadukcie.
Przygotowania ruszyły we wtorek 17 września, a już 18 września wystartował pierwszy etap prac, który będzie oznaczał problemy dla kierowców oraz pasażerów komunikacji miejskiej.
Ta wymiana potrwa 9 dni, zakończy się 27 września. Będzie się dzieliła na trzy etapy. W pierwszym etapie drogowcy będą musieli zająć zewnętrzny pas ruchu jezdni w kierunku alei Słowackiego. Ona będzie wyłączona z ruchu - powiedział Krzysztof Wojdowski z Zarządu Dróg Miasta Krakowa.
Prace będą obejmowały wymianę gumowych wkładek na obu przyczółkach jezdni i chodników. Zaplanowano sześć etapów działania konserwacji dylatacji. Dla kierowców i autobusów komunikacji miejskiej oznacza to, że będą musieli się poruszać wewnętrznym pasem.
Harmonogram prac prezentuje się następująco:
Od strony ul. Opolskiej:
- etap 1 – wymiana wkładki dylatacyjnej w chodniku i na prawym pasie jezdni w kierunku al. J. Słowackiego
- etap 2 – wymiana wkładki dylatacyjnej na lewym pasie jezdni w kierunku al. J. Słowackiego i na lewym pasie jezdni w kierunku ul. Opolskiej (pasy środkowe)
- etap 3 – wymiana wkładki dylatacyjnej w chodniku i na pasie prawym w kierunku ul. Opolskiej.
Od strony al. Słowackiego:
- etap 4 – wymiana wkładki dylatacyjnej w chodniku i na prawym pasie jezdni w kierunku al. J. Słowackiego
- etap 5 – wymiana wkładki dylatacyjnej na lewym pasie jezdni w kierunku al. J. Słowackiego i na lewym pasie jezdni w kierunku ul. Opolskiej (pasy środkowe)
- etap 6 – wymiana wkładki dylatacyjnej w chodniku i na pasie prawym w kierunku ul. Opolskiej.
Całościowy koszt prac wyniesie 171 tysięcy złotych. Mają się one skończyć 27 września, ale mogą się przedłużyć ze względu na warunki pogodowe.
fot: ZDMK