piątek, 30 października 2020 09:00

Własny prawnik vs. outsourcing prawny – co wybrać?

Autor Głos 24
Własny prawnik vs. outsourcing prawny – co wybrać?

Każdy przedsiębiorca powinien mieć kogoś, do kogo może się zwrócić o pomoc w przypadku pytań natury prawnej. Nie każdego jednak stać na zatrudnienie prawnika na etacie. Z tego względu coraz większą popularnością cieszy się outsourcing usług prawnych. Na czym polega opieka prawna online? Podpowiadamy, które rozwiązanie wybrać!

Prawnik na etacie – wady i zalety

Stworzenie wewnętrznego działu prawnego wymaga czasu i sporych nakładów finansowych. Na to rozwiązanie decydują się przede wszystkim duże podmioty, które mogą sobie pozwolić na opłacenie wynagrodzeń dla specjalistów, przygotowanie stanowisk oraz regularne dokształcanie. Tzw. in-house lawyer doskonale zna specyfikę danego przedsiębiorstwa. Dzięki temu jest w stanie dokładnie przeanalizować sytuację, w której znalazła się spółka i zaproponować najkorzystniejsze rozwiązanie danego problemu. Radca prawny lub adwokat zatrudniony na etacie zazwyczaj jest specjalistą z danej gałęzi prawa. Dlatego zdarza się, że także firmy zatrudniające prawnika na etacie korzystają z pomocy prawnika online.

Outsourcing prawny – wady i zalety

Outsourcing usług prawnych polega na powierzeniu obsługi prawnej przedsiębiorstwa kancelarii zewnętrznej. To rozwiązanie, z którego korzystają przede wszystkim mikro-, małe i średnie podmioty. Popularność tego typu usług w sektorze MŚP, nie oznacza, że duże firmy korzystają wyłącznie z usług prawników wewnętrznych. Outsourcing daje możliwość kontaktu z ekspertami z różnych gałęzi prawa. To pozwala spojrzeć na problem z szerszej perspektywy i wypracować najlepsze rozwiązanie.

W nowoczesnych kancelariach obsługa klienta przeniosła się do świata wirtualnego. Pandemia koronawirusa pokazała, jak wiele rzeczy możemy załatwić bez wychodzenia z domu. Wiele problemów natury prawnej można rozwiązać online bez konieczności bezpośredniego kontaktu z adwokatem czy radcą prawnym. Coraz częściej praca kancelarii prawniczych bazuje na kontakcie zapośredniczonym np. poprzez rozmowę telefoniczną lub wideokonsultacje. Opieka prawna online to odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy przyzwyczaili się do załatwiania spraw w sieci.

Jak działa infolinia prawna?

Dwudziestoczterogodzinna opieka prawna to usługa skierowana nie tylko do przedsiębiorców, ale także osób prywatnych. Eksperci udzielający porad prawnych na infolinii są adwokatami lub radcami prawnymi (tak samo jak specjalistów świadczących usługi face-to-face obowiązuje ich dochowanie tajemnicy adwokackiej i radców prawnych). Jakie sprawy jest w stanie rozwiązać prawnik online? Eksperci czuwający na infolinii prawnej nie tylko udzielają odpowiedzi na nurtujące klienta zagadnienia, ale przygotowują opinie prawne, a także opracowują projekty pism w przypadku konieczności załatwienia sprawy na drodze sądowej. Dostęp do infolinii prawnej działa na zasadzie miesięcznego abonamentu. Płatność pobierana jest z konta automatycznie, a umowa najczęściej zawierana jest na 12 miesięcy.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje