Od 1 października zostaną wprowadzone istotne zmiany w organizacji ruchu pieszego i rowerowego na bulwarach po obu stronach Wisły w Krakowie. Modyfikacje te są związane z kolejnym etapem prac przy budowie nowej kładki pieszo-rowerowej, która połączy Kazimierz z Ludwinowem.
Bulwar Wołyński (Ludwinów) – zmiany w ruchu pieszo-rowerowym
Na Bulwarze Wołyńskim, po stronie Ludwinowa, zamknięty będzie ciąg pieszo-rowerowy, który normalnie umożliwiał ruch wzdłuż rzeki. Od 1 października, aby obejść obszar prowadzonych prac, piesi i rowerzyści będą zmuszeni korzystać z tymczasowo wyznaczonych tras. Nowa trasa zostanie poprowadzona wzdłuż ulic Ludwinowskiej i Konopnickiej. Dzięki odpowiedniemu oznakowaniu, użytkownicy bulwarów mogą łatwo odnaleźć drogę, mimo zamknięcia części trasy nad rzeką.
Ważnym udogodnieniem pozostaje dostęp do charakterystycznych obiektów w tej okolicy. Pomimo prowadzonych prac, od strony mostu Grunwaldzkiego zapewnione zostało dojście do hotelu Forum oraz barek hotelowych znajdujących się na Wiśle. To istotna informacja dla osób odwiedzających te miejsca oraz korzystających z oferowanych tam usług.
Bulwar Inflancki (Kazimierz) – nowe wytyczenie trasy
Po stronie Kazimierza, na Bulwarze Inflanckim, również zaplanowano zmiany. Zamknięty zostanie korytarz pieszo-rowerowy na dolnym bulwarze na odcinku, gdzie odbędą się prace związane z budową kładki. Ruch pieszy i rowerowy zostanie skierowany na górny bulwar, co umożliwi omijanie terenu robót i zapewni bezpieczeństwo użytkownikom.
Wyjątek na czas półmaratonu
Mimo że dolny bulwar na Kazimierzu pozostanie zamknięty, zaplanowano wyjątek na dzień 20 października, kiedy odbędzie się krakowski półmaraton. Tego dnia dolny korytarz zostanie jednorazowo udostępniony, aby umożliwić swobodny przebieg wydarzenia sportowego. Po jego zakończeniu teren ten ponownie zostanie zamknięty i objęty tymczasową organizacją ruchu.
Czas obowiązywania zmian
Wprowadzone zmiany mają obowiązywać do wiosny 2025 roku, zgodnie z projektem Czasowej Organizacji Ruchu. Prace przy budowie kładki Kazimierz-Ludwinów obejmą zarówno budowę podpór pod nową pieszo-rowerową przeprawę, jak i inne elementy infrastruktury. W związku z tym użytkownicy bulwarów będą musieli dostosować się do tymczasowej organizacji ruchu, ale docelowo ma to przynieść znaczącą poprawę komfortu poruszania się pieszo i rowerem między tymi dwoma popularnymi dzielnicami Krakowa.
fot: Zuzanna Gietner / Głos24