poniedziałek, 11 kwietnia 2022 09:51

Czy warto założyć sklep internetowy?

Autor Artykuł sponsorowany
Czy warto założyć sklep internetowy?

Obserwując błyskawiczny rozwój branży e-commerce, ani trochę nie dziwi fakt, że coraz więcej przedsiębiorców decyduje się na założenie własnego sklepu internetowego. Jak wskazują analizy przeprowadzone w  2021 roku przez PwC, rynek e-commerce w Polsce został wyceniony na 100 miliardów złotych. Polacy coraz częściej decydują się na zakupy online. Nic dziwnego – oszczędzamy dzięki temu czas, mając tym samym dostęp do szerszego asortymentu. Jeśli rozważasz założenie własnego sklepu internetowego, z treści tego artykułu dowiesz się, dlaczego warto wkroczyć w branżę e-commerce i kiedy najlepiej zdecydować się na założenie e-sklepu.

Dlaczego warto prowadzić sklep internetowy?

To pytanie zadają sobie zarówno początkujący przedsiębiorcy, jak i Ci szukający nowych rozwiązań. Powodów do założenia własnego sklepu internetowego jest wiele, co dobrze reprezentuje stale rosnąca ilość e-sklepów. Co więc przemawia za tym, że założenie sklepu internetowego to dobry pomysł?

  • niższe koszty prowadzenia działalności

Porównując koszty prowadzenia sklepu stacjonarnego oraz sklepu internetowego, szybko można zrozumieć, dlaczego coraz częściej przedsiębiorcy decydują się na opcję numer dwa. Sklepy stacjonarne wymagają od właściciela większego nakładu finansowego – koszty wynajęcia lokalu i magazynu i zatrudnienie wielu pracowników swoje kosztuje. Sklep internetowy wymaga od właściciela mniej – na start potrzebna jest dobrze przygotowana strona WWW, wykupienie domeny, a także certyfikatu SSL, przygotowanie regulaminu oraz zatrudnienie specjalisty, który zajmie się jego obsługą. Sklep internetowy można oczywiście stworzyć samodzielnie, jednak wymaga to czasu i pewnych umiejętności. Jeśli nie czujesz się pewnie, na rynku znajdziesz oferty firm, które oferują pomoc i wszystko w pakiecie.

  • możliwość taniego wejścia na rynek

Dzięki rosnącej popularności sklepów internetowych, powstaje wiele platform, które oferują tanie rozwiązania i narzędzia ułatwiające wejście na rynek. Co więcej, modele sprzedażowe takie jak np. dropshipping umożliwiają sprzedaż bez konieczności magazynowania towaru, co znacznie obniża koszty prowadzenia e-sklepu.

  • nieograniczony czas dostępu do Twojej oferty

Klienci chcący kupić Twoje produkty, nie muszą sugerować się godzinami otwarcia sklepu, tak jak w przypadku sklepów stacjonarnych. Dostępność e-sklepu 24/7 jest zaletą, która z pewnością zostanie doceniona przez Twoich klientów.

  • budowanie wizerunku firmy

Właściciele sklepów internetowych mają większe pole do popisu, jeśli chodzi o kampanie reklamowe. Tradycyjne metody, np. ulotki, pozwalały dotychczas na dotarcie jedynie do lokalnego grona odbiorców, koszty przeznaczone na ich produkcję były wysokie, nie wspominając o poświęconym czasie. Możliwość prowadzenia kampanii internetowych pozwala na dotarcie do szerszego, określonego przez nas grona potencjalnych klientów, a sama kampania jest dużo wydajniejsza.

  • możliwość sprzedaży wielokanałowej

Własny sklep internetowy może być świetnym wsparciem sklepu stacjonarnego. Stosując model sprzedaży wielokanałowej, oprócz zwiększenia sprzedaży, możesz liczyć także na zadowolenie klientów, którzy nie będą musieli wychodzić z domu, aby zapoznać się z Twoim asortymentem.

  • nieograniczony zasięg sprzedaży

Sklep stacjonarny to przede wszystkim rynek lokalny. Sklep internetowy umożliwia ekspozycję firmy dla klientów z całego kraju, a nawet zza granicy, co zdecydowanie może przełożyć się na wskaźnik sprzedaży. Dodatkowo, większe grono odbiorców umożliwia skuteczniejsze targetowanie reklam.

  • łatwy i szybki kontakt z klientem

Sklep internetowy umożliwia łatwy i szybki kontakt z klientem. Dając odbiorcom możliwość uzyskania szybkiej odpowiedzi na nurtujące pytania, budujesz wizerunek firmy i zaufanie klienta. Najpopularniejszym obecnie narzędziem do kontaktu jest czater, czyli czat na żywo z konsultantem firmy.

  • możliwość dopasowania oferty

Prowadzenie sklepu internetowego to również gromadzenie danych odbiorców, na podstawie których możesz tworzyć spersonalizowane oferty. Odpowiednie statystyki to również wsparcie dla newslettera, ponieważ określają potrzeby odbiorcy.

Podsumowując, sklep internetowy jest nie tylko korzystniejszy finansowo, ale także logistycznie. Założenie e-sklepu jest idealnym rozwiązaniem zarówno dla świeżych przedsiębiorców stawiających pierwsze kroki na rynku, jak i ludzi prowadzących sklepy stacjonarne, szukających nowych kanałów sprzedażowych.

Kiedy zdecydować się na założenie e-sklepu?

Decyzja o tym, kiedy najlepiej otworzyć sklep internetowy, zależy głównie od aspektów prawnych, takich jak rejestracja działalności. Jeżeli nie posiadasz jeszcze zarejestrowanej działalności, stoi przed Tobą wiele otwartych drzwi. Możesz bowiem zdecydować, co chcesz sprzedawać, sprawdzić popyt na rynku, a nawet kwestie podatkowe – sprzedaż niektórych produktów wiąże się z wyższymi podatkami, niż pozostałe. Co więcej, masz więcej czasu na przygotowanie biznesplanu, co pozwoli Ci na szybszy rozwój.

Co innego w przypadku, gdy już posiadasz sklep w formie stacjonarnej lub korzystasz z innych kanałów sprzedażowych. W takiej sytuacji, sklep internetowy jest okazją do wsparcia biznesu i podwojenia zysków. Masz również szansę na przeniesienie sprzedaży całkowicie do Internetu. Takie wyjście pozwala na zaoszczędzenie pieniędzy przeznaczanych dotychczas na utrzymanie sklepu. Dobrym rozwiązaniem jest jednak zachowanie przestrzeni magazynowej lub skorzystanie z innych form logistycznych, takich jak np. dropshipping.

Kto może stworzyć Twój sklep internetowy?

Najlepsze sklepy internetowe są jednak tworzone przez specjalistów z wiedzą z zakresu programowania i marketingu. Aby mieć profesjonalnie wykonany i funkcjonalny sklep internetowy, najlepiej skontaktować się z agencją marketingową WeNet. Dlaczego? Współpracując z dobrą agencją interaktywną, możesz liczyć na pełen pakiet korzyści. Należą do nich między innymi:

  • budowa sklepu internetowego zgodnie z zasadami SEO
  • utrzymanie ciągłości i bezpieczeństwa sklepu
  • wprowadzanie przez specjalistów inteligentnych rozwiązań sprzedażowych
  • podpowiedzi, jak rozwijać firmę online

Współpraca z agencją marketingową oznacza też przejrzysty plan działania. Jakie są etapy tworzenia sklepu internetowego?

1.    Analiza potrzeb i oczekiwań klienta

2.    Analiza danych i szybka wycena

3.    Budowa i instalacja e-sklepu

4.    Konfiguracja i integracja z niezbędnymi systemami zewnętrznymi

5.    Testowanie e-sklepu w celu wykrycia błędów i wprowadzenia poprawek

6.    Akceptacja klienta i publikacja sklepu internetowego

Jeśli chcesz rozpocząć swoją przygodę z prowadzeniem sklepu internetowego, nie zwlekaj. Wejdź na WeNet.pl i już dziś poproś o bezpłatną wycenę. Ciesz się profesjonalnym e-sklepem i wysokim wskaźnikiem sprzedaży!

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje