czwartek, 21 grudnia 2023 10:18

Jak rozpocząć wysyłkę produktów za granicę ze sklepu internetowego?

Autor Artykuł sponsorowany
Jak rozpocząć wysyłkę produktów za granicę ze sklepu internetowego?

Polski rynek e-commerce kwitnie. Szacuje się, że do 2027 roku jego wartość wzrośnie do 187 miliardów złotych, czyli aż o 94 miliardy. To oczywiście jasno pokazuje, że prowadzenie sklepu online może być obecnie znakomitym sposobem na biznes. Rosnąca liczba sklepów online jednocześnie sprawia, że wybicie się na tle konkurencji staje się zadaniem coraz trudniejszym i trzeba szukać nowych sposobów na bycie o krok przed innymi firmami. Sposobem na pokonanie rywali może być na przykład wysyłka produktów za granicę. Jak rozpocząć dostawy ze sklepu poza Polskę? O tym opowiadamy poniżej.

Sprzedaż za granicę – dlaczego warto?

Prowadząc sklep internetowy, można zadać pytanie: „co właściwie daje sprzedaż za granicę ze sklepu internetowego”? Odpowiedź jest jednak bardzo oczywista. Wdrażając do swojego sklepu przesyłki i usługi kurierskie międzypaństwowe, masz szansę na rozwój marki, zwiększenie jej rozpoznawalności, otwarcie się na rynki zagraniczne, a finalnie, rzecz jasna, zysk.

Rozpoczęcie wysyłki produktów za granicę nie zawsze jest zadaniem łatwym – to prawda. Bywa też wyzwaniem kosztownym i jego opłacalność należy dobrze przeanalizować. Jednak dobre przygotowanie się do sprzedaży zagranicznej znacznie zwiększa szansę na sukces. Tym bardziej że tylko 4% polskich sklepów internetowych jest otwartych na sprzedaż online za granicę. Dołączając do tego grona, automatycznie otwierasz się na możliwości, których pozbawionych jest zdecydowana większość przedsiębiorców!

Pamiętaj, że z oryginalną, atrakcyjną ofertą, dostosowaną do grupy docelowej możesz trafić nie tylko do rodaków mieszkających w Niemczech, Wielkiej Brytanii czy w Stanach Zjednoczonych, ale także do obywateli tych państw.

Przesyłki i usługi kurierskie międzynarodowe – jak zacząć?

W jaki sposób przygotować się do wysyłania produktów za granicę i jak zacząć sprzedaż do Niemiec, Anglii, USA, Francji czy Hiszpanii? Poniżej przedstawiamy kilka aspektów, które mogą mieć decydujące znaczenie dla rozwoju Twojego sklepu online.

Zadbaj o wsparcie w zakresie prawa

Sama sprzedaż produktów za granicę wśród krajów będących członkami Unii Europejskiej nie jest wyjątkowo skomplikowana, niemniej otwierając się na zagraniczne rynki, trzeba znać regulacje prawne obowiązujące w poszczególnych krajach (zwłaszcza w przypadku krajów niebędących w UE jak Wielka Brytania). Niezbędna jest znajomość przepisów z takich obszarów jak prawa konsumenta, ochrona danych osobowych (RODO), umowa sprzedaży czy prawa autorskie.

Najlepszym wyborem będzie profesjonalne wsparcie kancelarii prawnej, specjalizującej się w prawie e-commerce. To oczywiście kosztuje, ale pomoże uniknąć w przyszłości potencjalnych nieprzyjemności.

Wybierz odpowiednie formy płatności

Różne formy płatności są czymś, co jest istotne także przy wysyłkach krajowych, jednak oferując sprzedaż międzynarodową, należy skupić się na nich jeszcze bardziej. W Rumunii czy Czechach obowiązkową opcją jest płatność przy odbiorze, natomiast w różnych krajach preferowane są inne formy płatności. We Francji, Belgii czy Wielkiej Brytanii najczęściej korzysta się z karty debetowej, W Niemczech – z przelewów online, w Holandii – z iDeal, a w Japonii – z karty kredytowej.

Pamiętaj też, że internauci z innego kraju powinni mieć możliwość zobaczenia, ile kosztuje konkretny produkt w ich walucie. Konsumenci raczej nie będą sprawdzać aktualnych kursów – w większości przypadków po prostu wybiorą inny sklep.

Kurier za granicę – zadbaj o logistykę

Być może najtrudniejszym aspektem organizacji przesyłek międzynarodowych jest zadbanie o logistykę dostaw. Tak samo, jak w przypadku dostaw krajowych, kurier za granicę powinien dostarczyć paczkę sprawnie, szybko i w korzystnej cenie. Kluczem jest zatem znalezienie firmy kurierskiej, która może się pochwalić rozbudowaną siecią transportową na terenie Europy lub innych interesujących Cię kontynentów.

Rozwiązaniem może być na przykład kurier GLS w Krakowie. Jego lokalne oddziały znajdziesz w 50 miejscowościach w Polsce, nie tylko w Krakowie, ale też Warszawie, Wrocławiu czy Poznaniu. GLS jest międzynarodową firmą logistyczną, która jest obecna w całej Europie, a także w Kanadzie i USA. Dzięki połączonym systemom przedsiębiorstwo umożliwia też śledzenie przesyłek międzynarodowej.

Postaw na dobry marketing

Dobry marketing może znacznie pomóc Ci w zagranicznym rozwoju sklepu online,. Warto znać zwyczaje oraz konteksty kulturowe i polityczne w krajach, w których planujesz sprzedaż. Głośnym przypadkiem w 2006 roku były produkty marki Ben & Jerry nazwane „Black and Tan”. Akcja marketingowa okazała się, delikatnie mówiąc, faux pas w Irlandii, ponieważ Black and Tan to nazwa brytyjskiej organizacji paramilitarnej, która w latach 20. XX wieku walczyła przeciwko Irlandczykom w ich wojnie o niepodległość kraju.

Decydując się na wysyłki zagraniczne, warto skorzystać z pomocy firmy marketingowo-PR-owej, a także przygotować wersję strony w innym języku.

Sprzedaż za granicę z firmą GLS

Jak widzisz, sprzedaż za granicę ze sklepu online nie jest łatwa, ale odpowiednio zorganizowana, zwiększa Twoje szanse na duży sukces biznesowy. W otwarciu się na rynek międzynarodowy pomocne będą usługi doświadczonej firmy transportowej, takie jak GLS.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje

Rozrywka