MPK Kraków od 29 marca zamknęło wszystkie Punkty Sprzedaży Biletów oprócz placówki przy ul. Podwale. Przed jedynym czynnym punktem ustawiały się długie kolejki pasażerów. Od dziś i on będzie zamknięty do odwołania.
MPK poinformowało, że powodem zamknięcia punktu przy ul. Podwale jest zakażenie koronawirusem u jednego z pracowników. "W związku z potwierdzeniem pozytywnego wyniku na SARS-CoV-2 u jednego z pracowników Punktu Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 został on zamknięty do odwołania" - poinformowała spółka.
Punkt musi zostać poddany dezynfekcji - tłumaczy MPK. Dodatkowo na kwarantannie mogą znaleźć się inne osoby zatrudnione w tym miejscu. "Trwa również postępowanie prowadzone ze służbami sanitarnymi, którego celem jest określenie kontaktów zarażonej osoby z innymi pracownikami punktu" - wyjaśnia MPK i zapewnia, że będzie starać się jak najszybciej uruchomić bezpośrednią obsługę w PSB, gdy tylko pozwoli na to Sanepid.
Przypominamy, że zamknięcie punktów wywołało duże kontrowersje, bo przed jedynym czynnym punktem ustawiały się długie kolejki.
W sprawie interweniował radny Łukasz Gibała. Pisaliśmy o tym tu:
MPK tłumaczyło swoją decyzję obawą o zakażenia koronawirusem i apelowało o załatwianie wszystkich możliwych spraw zdalnie lub korzystając z biletomatów.
Wcześniej zakażenie koronawirusem wystąpiło m.in w punkcie na Podgórzu, który z tego powodu również był zamknięty i poddany dezynfekcji. - Bardzo nam zależy na tym, aby dla naszych pasażerów były dostępne wszystkie PSB, ale w obecnej sytuacji najważniejsze jest ich bezpieczeństwo. Jako przykład podam, że w dniu 8 marca PSB przy al. Powstańców Wielkopolskich musiał zostać zamknięty z powodu pozytywnego testu na SARS-CoV-2 jednego z pracowników i konieczności dezynfekcji pomieszczeń - przypominał rzecznik MPK w Krakowie Marek Gancarczyk.
Kontakt tylko telefoniczny lub mailowy
Gdzie można zgłosić się w sprawach związanych z biletami?
MPK prosi o kontakt telefoniczny lub mailowy:
- Infolinia MPK SA w Krakowie – 12 19 150
- Infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00 – czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00
- Reklamacje – reklamacje@kkm.krakow.pl
MPK informuje również że:
- osoby, które nie będą w stanie przedłużyć uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie i będą zmuszone kupić droższy bilet, prosimy o zgłoszenie tego faktu na adres reklamacje@kkm.krakow.pl. Po otwarciu PSB otrzymają zwrot wydanych dodatkowo środków, po dopełnieniu procedury potwierdzenia płacenia podatku w Krakowie i okazaniu np. pierwszej strony PIT.
- osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym mogą zwrócić bilet wysyłając kartę plastikową drogą pocztową (rekomendujemy list polecony) na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków
Ważne, aby pamiętać o jednoczesnym wysłaniu informacji o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze i adresu, na który ma zostać odesłana karta
- wnioski o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej można wypełnić przez Internet - na stronie www.kk.krakow.pl
- osoby, które potrzebują uzyskać fakturę za zakupiony bilet mogą to zrobić przez Internet – wystarczy wysłać taki wniosek na adres fakturyPSB@mpk.krakow.pl
- Przypominamy, że na wymianę biletów papierowych z nieaktualnej taryfy na nowe bilety jest jeszcze bardzo dużo czasu – można to zrobić do końca lipca 2021 roku.
- bilety okresowe można kupić za pośrednictwem stron internetowych: https://m.kkm.krakow.pl oraz https://ebilet.kkm.krakow.pl
foto: Mateusz Łysik/Głos24