piątek, 16 kwietnia 2021 10:53, aktualizacja 4 lata temu

Koronawirus w MPK. Ostatni czynny Punkt Sprzedaży Biletów w Krakowie zamknięty do odwołania

Autor Marzena Gitler
Koronawirus w MPK. Ostatni czynny Punkt Sprzedaży Biletów w Krakowie zamknięty do odwołania

MPK Kraków od 29 marca zamknęło wszystkie Punkty Sprzedaży Biletów oprócz placówki przy ul. Podwale. Przed jedynym czynnym punktem ustawiały się długie kolejki pasażerów. Od dziś i on będzie zamknięty do odwołania.

MPK poinformowało, że powodem zamknięcia punktu przy ul. Podwale jest zakażenie koronawirusem u jednego z pracowników. "W związku z potwierdzeniem pozytywnego wyniku na SARS-CoV-2 u jednego z pracowników Punktu Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 został on zamknięty do odwołania" - poinformowała spółka.

Punkt musi zostać poddany dezynfekcji - tłumaczy MPK. Dodatkowo na kwarantannie mogą znaleźć się inne osoby zatrudnione w tym miejscu. "Trwa również postępowanie prowadzone ze służbami sanitarnymi, którego celem jest określenie kontaktów zarażonej osoby z innymi pracownikami punktu" - wyjaśnia MPK i zapewnia, że będzie starać się jak najszybciej uruchomić bezpośrednią obsługę w PSB, gdy tylko pozwoli na to Sanepid.

Przypominamy, że zamknięcie punktów wywołało duże kontrowersje, bo przed jedynym czynnym punktem ustawiały się długie kolejki.

Kraków. Długa kolejka pod jedynym czynnym Punktem Sprzedaży Biletów
Wiadomości Kraków. Długa kolejka pasażerów ustawiła się pod jedynym czynnym Punktem Sprzedaży Biletów w milionowym mieście. O powód takiej decyzji pytamy pytamy rzecznika prasowego krakowskiego MPK Marka Gancarczyka.

W sprawie interweniował radny Łukasz Gibała. Pisaliśmy o tym tu:

Kraków. Gigantyczna kolejka na Podwalu. MPK chroni się przed pandemią
Wiadomości Kraków. 74 osoby stały dzisiaj około południa w kolejce do punktu sprzedaży biletów MPK przy ul. Podwale. Kolejka była tak długa, że skręcała w ul. Kapucyńską - informuje radny Łukasz Gibała. W Krakowie z powodu obostrzeń otwarty jest tylko jeden Punkt Sprzedaży Biletów

MPK tłumaczyło swoją decyzję obawą o zakażenia koronawirusem i apelowało o załatwianie wszystkich możliwych spraw zdalnie lub korzystając z biletomatów.

Wcześniej zakażenie koronawirusem wystąpiło m.in w punkcie na Podgórzu, który z tego powodu również był zamknięty i poddany dezynfekcji. - Bardzo nam zależy na tym, aby dla naszych pasażerów były dostępne wszystkie PSB, ale w obecnej sytuacji najważniejsze jest ich bezpieczeństwo. Jako przykład podam, że w dniu 8 marca PSB przy al. Powstańców Wielkopolskich musiał zostać zamknięty z powodu pozytywnego testu na SARS-CoV-2 jednego z pracowników i konieczności dezynfekcji pomieszczeń - przypominał rzecznik MPK w Krakowie Marek Gancarczyk.

Kontakt tylko telefoniczny lub mailowy

Gdzie można zgłosić się w sprawach związanych z biletami?

MPK prosi o kontakt telefoniczny lub mailowy:

  • Infolinia MPK SA w Krakowie – 12 19 150
  • Infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00 – czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00
  • Reklamacje – reklamacje@kkm.krakow.pl

MPK informuje również że:

  • osoby, które nie będą w stanie przedłużyć uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie i będą zmuszone kupić droższy bilet, prosimy o zgłoszenie tego faktu na adres reklamacje@kkm.krakow.pl. Po otwarciu PSB otrzymają zwrot wydanych dodatkowo środków, po dopełnieniu procedury potwierdzenia płacenia podatku w Krakowie i okazaniu np. pierwszej strony PIT.
  • osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym mogą zwrócić bilet wysyłając kartę plastikową drogą pocztową (rekomendujemy list polecony) na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków

Ważne, aby pamiętać o jednoczesnym wysłaniu informacji o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze i adresu, na który ma zostać odesłana karta

  • wnioski o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej można wypełnić przez Internet - na stronie www.kk.krakow.pl
  • osoby, które potrzebują uzyskać fakturę za zakupiony bilet mogą to zrobić przez Internet – wystarczy wysłać taki wniosek na adres fakturyPSB@mpk.krakow.pl
  • Przypominamy, że na wymianę biletów papierowych z nieaktualnej taryfy na nowe bilety jest jeszcze bardzo dużo czasu – można to zrobić do końca lipca 2021 roku.
  • bilety okresowe można kupić za pośrednictwem stron internetowych: https://m.kkm.krakow.pl oraz https://ebilet.kkm.krakow.pl

foto: Mateusz Łysik/Głos24

Kraków - najnowsze informacje

Rozrywka