Wodociągi Miasta Krakowa uruchomiły zintegrowane Centrum Obsługi Mieszkańców. Zapewnia ono nową jakość obsługi klientów, którzy są przyjmowani w przyjaznych warunkach.

W uroczystym otwarciu wziął udział prezydent Jacek Majchrowski i prezes zarządu Piotr Ziętara. – W porównaniu z tym co było, a tym co jest to są dwa różne światy – powiedział prezydent Krakowa. – To nie tylko kwestia przyjęć mieszkańców, ale całe archiwa i zabezpieczenie całego systemu krakowskiego wodociągów – podkreślił.

Na tyłach budynku zaplanowano park kieszonkowy. – To szczególnie potrzebna inwestycja, zwłaszcza w tej części miasta, gdzie mało takich miejsc, gdzie można usiąść wśród zieleni – zauważył prezes wodociągów Piotr Ziętara. – Będzie to już 19 park otwarty w tym roku w Krakowie – podkreślił. Park, który będzie dostępny dla wszystkich w godzinach urzędowania wodociągów, swojego blasku nabierze na jesieni i na wiosnę, kiedy zaplanowano nasadzenia drzew i krzewów.

Otwarte dziś Centrum Obsługi Mieszkańców jest wyposażone w nowoczesne rozwiązania techniczne, co znacznie skraca załatwianie spraw. – Przez kilka lat obliczaliśmy ilość petentów, którzy odwiedzają Wodociągi Miasta Krakowa w różnych sprawach i dostosowaliśmy ilość pracowników do ich potrzeb – powiedział rzecznik wodociągów Robert Żurek, który zapewnił, że w nowym Centrum nie natkniemy się w związku z tym na konieczność czekania w kolejce.

Centrum jest optymalnie przygotowane do przyjmowanie klientów, zarówno indywidulanych jak i inwestorów, na których w sumie czeka ok. 200 pracowników. Jest zinformatyzowane, dzięki czemu łatwo można uzyskać wgląd do map GIS i uzgodnić planowane inwestycje wodno-kanalizacyjne. Szczególnie przyjazne jest dla osób niepełnosprawnych, zaczynając od przygotowania miejsc parkingowych, po osobistego asystenta, który pomoże im w załatwieniu spraw.
Sala klientów została zaprojektowana w sposób zapewniający optymalne wykorzystanie przestrzeni. Klient po wejściu do budynku trafi do otwartej recepcji, skąd zostanie skierowany do właściwego stanowiska. W poczekalni czeka na niego stanowisko multimedialne, źródełko i kącik malucha.

W nowym budynku przy Senatorskiej 9 załatwimy w jednym miejscu wszystkie sprawy związane z obsługą ewidencji odbiorców i umów, wystawianiem faktur, obsługą sald klintów i reklamacji, uzgodnieniami projektowymi, wykonaniem sieci i przyłączy, w końcu z rozliczeniami zarówno w gotówce jak i przy użyciu terminala płatniczego.
Nowe Centrum Obsługi Mieszkańców otwarte 11 września czynne jest w poniedziałki w godzinach 7.00-17.00, w pozostałe dni robocze od godz. 7.00 do 15.
Przy okazji warto przypomnieć, ze sprawy w Wodociągach Miasta Krakowa można też załatwiać bez konieczności wychodzenia z domu, przy użyciu e-bok, po założeniu indywidualnego elektronicznego konta klienta.
Marzena Gitler, foto: Mateusz Łysik
Zobacz relację z konferencji prasowej w czasie Dnia Otwartego Wodociągów Miasta Krakowa zorganizowanego 11 września. Film - Mateusz Łysik
wiecej informacji z Krakowa na www.glos24.pl