Miasto Kraków ogłosiło konkurs na sponsora tytularnego Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana. Nowy partner, wyłoniony w ramach tego procesu, zyska prawo do umieszczenia nazwy swojej marki w oficjalnej nazwie obiektu na okres trzech lat.
To pierwsza tego typu inicjatywa prowadzona wspólnie przez miasto i klub sportowy TS Wisła Kraków. Zwycięzca konkursu uzyska dostęp do szerokiego pakietu świadczeń marketingowych. Obejmują one m.in.:
- Ekspozycję logotypu na elewacji i wewnątrz stadionu
- Obecność w komunikacji meczowej i medialnej, zarówno w kanałach klubu, jak i miasta
- Pakiety VIP na mecze i wydarzenia
- Nazwę sponsora w oficjalnej nazwie stadionu, co zapewni rozpoznawalność na skalę krajową i międzynarodową
Wspólna oferta miasta i klubu
– Ogłoszenie konkursu jest jasnym sygnałem, że Kraków jest otwarty na łączenie interesów miasta z biznesem i te dwa światy mogą ze sobą efektywnie współpracować. W porównaniu z wcześniejszymi konkursami, po raz pierwszy miasto kooperuje w tym zakresie z klubem. Dzięki temu stworzyliśmy atrakcyjniejszą ofertę dla potencjalnego sponsora, ponieważ pojawiło się więcej świadczeń, a wśród nich również te powiązane z meczami Wisły Kraków.
– mówi Łukasz Sęk, zastępca prezydenta Krakowa.
Przebieg konkursu
Proces konkursowy jest dwuetapowy. Do 30 maja bieżącego roku zainteresowane firmy mogą składać swoje oferty w siedzibie Zarządu Infrastruktury Sportowej przy ul. Walerego Sławka 10. Każdy podmiot może zgłosić tylko jedną propozycję.
W drugim etapie komisja konkursowa oceni oferty zarówno formalnie, jak i merytorycznie. Przewidziane są również negocjacje z wybranymi oferentami. Ostateczny wybór sponsora zostanie dokonany na podstawie korzystności oferty i potencjału marketingowego.
Komisja konkursowa
W skład komisji wchodzą:
- Łukasz Sęk – zastępca prezydenta Krakowa
- Tomasz Marzec - dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej (ZIS)
- Jarosław Królewski - prezes TS Wisła Kraków SA
Szczegółowe informacje, regulamin konkursu i wymagane dokumenty dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.
Szerszy projekt
– Konkurs na sponsora tytularnego to jeden z elementów większego przedsięwzięcia, jakim jest komercjalizacja Stadionu Miejskiego. Od kilku miesięcy analizujemy m.in. możliwości zminimalizowania kosztów zużycia energii elektrycznej, ale także rozszerzenia oferty usług o wynajem przestrzeni na różnego rodzaju wydarzenia, organizację wycieczek po stadionie czy komercjalizację parkingów obok stadionu. Piszemy na nowo historię tego obiektu, a częścią tej historii może być sponsor, który dołączy do naszego projektu.
- powiedział Tomasz Marzec, dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej.
Średnia frekwencja na meczach Wisły Kraków w sezonie 2024/2025 wyniosła blisko 19 tysięcy widzów, a średnia oglądalność w telewizji przekroczyła 230 tysięcy. Między lipcem a grudniem 2024 roku medialna wartość klubu osiągnęła ponad 53 miliony złotych.
Siła marki
– Wisła Kraków przez lata wypracowała jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek wśród brandów sportowych w Polsce. To bogata historia klubu, wiele sukcesów i 13-krotne zdobycie tytułu Mistrza Polski. To przekłada się na ogromną lojalność kibiców, co jest niezwykle wartościowe z perspektywy potencjalnego sponsora tytularnego stadionu. Tworzenie mocnych, bezpośrednich więzi z odbiorcami to cel nie tylko klubów sportowych, ale również przedsiębiorstw komercyjnych.
- powiedział prezes klubu Jarosław Królewski.
Fot: Mateusz Łysik / Głos24