czwartek, 1 maja 2025 10:33, aktualizacja 6 godzin temu

Nowa nazwa dla stadionu Wisły? Władze Krakowa ogłaszają konkurs

Autor Krystian Kwiecień
Nowa nazwa dla stadionu Wisły? Władze Krakowa ogłaszają konkurs

Miasto Kraków ogłosiło konkurs na sponsora tytularnego Stadionu Miejskiego im. Henryka Reymana. Nowy partner, wyłoniony w ramach tego procesu, zyska prawo do umieszczenia nazwy swojej marki w oficjalnej nazwie obiektu na okres trzech lat.

To pierwsza tego typu inicjatywa prowadzona wspólnie przez miasto i klub sportowy TS Wisła Kraków. Zwycięzca konkursu uzyska dostęp do szerokiego pakietu świadczeń marketingowych. Obejmują one m.in.:

  • Ekspozycję logotypu na elewacji i wewnątrz stadionu
  • Obecność w komunikacji meczowej i medialnej, zarówno w kanałach klubu, jak i miasta
  • Pakiety VIP na mecze i wydarzenia
  • Nazwę sponsora w oficjalnej nazwie stadionu, co zapewni rozpoznawalność na skalę krajową i międzynarodową

Wspólna oferta miasta i klubu

– Ogłoszenie konkursu jest jasnym sygnałem, że Kraków jest otwarty na łączenie interesów miasta z biznesem i te dwa światy mogą ze sobą efektywnie współpracować. W porównaniu z wcześniejszymi konkursami, po raz pierwszy miasto kooperuje w tym zakresie z klubem. Dzięki temu stworzyliśmy atrakcyjniejszą ofertę dla potencjalnego sponsora, ponieważ pojawiło się więcej świadczeń, a wśród nich również te powiązane z meczami Wisły Kraków.

– mówi Łukasz Sęk, zastępca prezydenta Krakowa.

Przebieg konkursu

Proces konkursowy jest dwuetapowy. Do 30 maja bieżącego roku zainteresowane firmy mogą składać swoje oferty w siedzibie Zarządu Infrastruktury Sportowej przy ul. Walerego Sławka 10. Każdy podmiot może zgłosić tylko jedną propozycję.

W drugim etapie komisja konkursowa oceni oferty zarówno formalnie, jak i merytorycznie. Przewidziane są również negocjacje z wybranymi oferentami. Ostateczny wybór sponsora zostanie dokonany na podstawie korzystności oferty i potencjału marketingowego.

Komisja konkursowa

W skład komisji wchodzą:

  • Łukasz Sęk – zastępca prezydenta Krakowa
  • Tomasz Marzec - dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej (ZIS)
  • Jarosław Królewski - prezes TS Wisła Kraków SA

Szczegółowe informacje, regulamin konkursu i wymagane dokumenty dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej Miasta Krakowa.

Szerszy projekt

– Konkurs na sponsora tytularnego to jeden z elementów większego przedsięwzięcia, jakim jest komercjalizacja Stadionu Miejskiego. Od kilku miesięcy analizujemy m.in. możliwości zminimalizowania kosztów zużycia energii elektrycznej, ale także rozszerzenia oferty usług o wynajem przestrzeni na różnego rodzaju wydarzenia, organizację wycieczek po stadionie czy komercjalizację parkingów obok stadionu. Piszemy na nowo historię tego obiektu, a częścią tej historii może być sponsor, który dołączy do naszego projektu.

- powiedział Tomasz Marzec, dyrektor Zarządu Infrastruktury Sportowej.

Średnia frekwencja na meczach Wisły Kraków w sezonie 2024/2025 wyniosła blisko 19 tysięcy widzów, a średnia oglądalność w telewizji przekroczyła 230 tysięcy. Między lipcem a grudniem 2024 roku medialna wartość klubu osiągnęła ponad 53 miliony złotych.

Siła marki

– Wisła Kraków przez lata wypracowała jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek wśród brandów sportowych w Polsce. To bogata historia klubu, wiele sukcesów i 13-krotne zdobycie tytułu Mistrza Polski. To przekłada się na ogromną lojalność kibiców, co jest niezwykle wartościowe z perspektywy potencjalnego sponsora tytularnego stadionu. Tworzenie mocnych, bezpośrednich więzi z odbiorcami to cel nie tylko klubów sportowych, ale również przedsiębiorstw komercyjnych.
- powiedział prezes klubu Jarosław Królewski.

Fot: Mateusz Łysik / Głos24

Sport

Sport - najnowsze informacje

Rozrywka