czwartek, 19 listopada 2020 07:41

Meble biurowe kluczem do dobrej ergonomii w firmie

Autor Artykuł sponsorowany
Meble biurowe kluczem do dobrej ergonomii w firmie

W każdej przestrzeni meble pełnią dwie podstawowe funkcje: użyteczną oraz estetyczną. O ile ta druga jest w pełni zrozumiała – meble odpowiadają za aranżację wnętrza, jego wygląd i to, jak jest postrzegane – o tyle kwestia użyteczności nie zawsze jest dobrze rozumiana. Dla większości osób meble użyteczne są po prostu praktyczne i choć to dobre założenie, nie oddaje w pełni samego pojęcia. Użyteczność powinna przejawiać się bowiem również w wygodzie dla ich użytkowników, którymi w tym przypadku są najczęściej pracownicy.

Podstawowe meble biurowe

Do podstawowych mebli w wyposażeniu każdego biura i to niezależnie od branży, należą przede wszystkim stoły, biurka, fotele i krzesła, szafy, regały oraz półki. W większych firmach częścią wyposażenia mogą być również duże stoły konferencyjne, projektory i ekrany, a tam, gdzie na sporej przestrzeni pracuje mnóstwo osób niezbędne okażą się też ścianki działowe z wyciszającego materiału. Niektóre firmy idą krok dalej, inwestując nie tylko w profesjonalne meble do samego biura, ale też do części socjalnej: stołówek, kuchni, szatni czy przebieralni. To wszystko to oczywiście jedynie niewielki wycinek całej gamy różnorodnych mebli biurowych, które prócz zastosowania i przeznaczenia łączy jeszcze jedna cecha. Wszystkie powinny być meblami w pełni ergonomicznymi, czyli zapewniającymi maksymalny komfort i odciążającymi organizm w czasie pracy.

Jak wybrać meble do biura?

Zanim jednak zacznie się szukać najlepszych ergonomicznych krzeseł czy foteli biurowych od ajprodukty.pl/meble-biurowe/krzesla-biurowe/6205400.wf, warto wiedzieć, czym w ogóle kierować się przy ich wyborze. Sama ergonomia jest ważna, ale nie zastąpi też innych czynników jak jakość wykonania, rodzaj materiału, kolor, model czy ogólny wygląd mebla, jego ceny, producenta i parametrów technicznych. Używane w biurach krzesła to meble wykorzystywane nieustannie i przez różne osoby. Niektóre z nich będą musiały zachowywać uniwersalną konstrukcję i wyprofilowanie, ponieważ posłużą setkom a nawet tysiącom klientów. Inne z kolei należy dopasować bezpośrednio pod konkretnego pracownika, zwłaszcza pod kątem jego wzrostu czy wygodnej pozycji do siedzenia. Kiedy zatrudnia się kilka osób można bez problemu każdej z nich kupić osobny fotel, ale przy dziesiątkach czy setkach pracowników o wiele lepsze i bardziej ekonomiczne będą fotele biurowe z regulacją.

Kilka słów o ergonomii

To właśnie krzesła tego typu są najbardziej ergonomiczne i funkcjonalne. Pracownik sam i wedle własnych potrzeb może dostosować ich wysokość pod względem odległości siedziska od podłogi. Przy krzesłach z regulacją oparcia może ten manewrować kątem, pod którym jest ustawione – zmieniać go w dowolnych konfiguracjach i wybrać taki, przy jakim jego plecy są odciążone i wyprostowane. Jednak ergonomia mebli biurowych ze wskazaniem na fotele nie odnosi się tylko do ich regulacji. Same w sobie mają już kształt maksymalnie uniwersalny i wyprofilowane są w taki sposób, aby podczas siedzenia i opierania się, kręgosłup zachowywał zdrową i bezpieczną pozycję. Ma to znaczenie zwłaszcza w przypadku modeli kierowanych do klientów oraz pracowników spędzających przy biurku niewiele czasu, którym jednak też trzeba zapewnić komfort nawet w ciągu przysłowiowej godziny.

Styl Życia

Styl Życia - najnowsze informacje