Od 12 lutego br. pasażerowie pociągów z Krakowa w stronę Skawiny, Oświęcimia, Bielska Białej i Zakopanego mogą skorzystać ze stacji Kraków Bonarka. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przygotowały możliwość bezpiecznego dostępu do pociągów.
Zakończona przebudowa rozjazdów na stacji Kraków Bonarka zapewni dojazd pociągów do peronów. Od 12 lutego br. będą mogły zatrzymać się tam pociągi Przewozów Regionalnych i Kolei Małopolskich jadące z Krakowa w stronę Skawiny, Oświęcimia, Bielska Białej i Zakopanego oraz jadące z tych kierunków do Krakowa. Wprowadzona do rozkładu organizacja będzie obowiązywała do 9 czerwca br.
Od czerwca, prace na stacji Kraków Bonarka związane będą ze zmianą układu torowego. Zakres robót i wymogi bezpieczeństwa wyłączą stację z obsługi pasażerskiej. Najbliższe przystanki to oddalony o 1200 metrów Kraków Łagiewniki oraz Kraków Podgórze w odległości 1700 m.
Przebudowa stacji Kraków Bonarka zakończy się w 2021 r. Zapewniona będzie lepsza i wygodniejsza obsługa podróżnych. Będzie nowy peron, wyposażony w wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie i rozkłady jazdy. Kładka pieszo-rowerowa, umożliwi bezpieczne połączenie z przystankami komunikacji publicznej przy ulicy Tischnera i Puszkarskiej oraz centrum handlowym. Stacja będzie dostosowana dla osób z ograniczonymi możliwościami poruszania się.
Przebudowa stacji realizowana jest na odcinku Kraków Płaszów – Podbory Skawińskie w ramach dużego projektu pn. „Prace na linii kolejowej nr 94 na odcinku Kraków Płaszów – Skawina – Oświęcim” o wartości 175 mln zł netto. Opracowanie dokumentacji projektowej i realizacja robót budowlanych zaplanowano w latach 2017-2020.