poniedziałek, 10 stycznia 2022 10:38

Przyjemności mogą być FIT!

Autor Artykuł sponsorowany
Przyjemności mogą być FIT!

Pracujesz nad swoją sylwetką i starasz się jeść zdrowo? Nie oznacza to, że musisz rezygnować ze wszystkim słodkości! Poznaj nasze przepisy na smaczne i słodkie, ale zdrowe fit smakołyki!

Desery z chia

Desery z chia to idealny wybór dla osób, które mają ochotę na słodką przekąskę, ale nie chcą sięgać po tuczące batoniki i cukierki.  Nasiona chia posiadają bowiem wiele właściwości zdrowotnych, dostarczają liczne składniki odżywcze, są cennym źródłem kwasów omega – 3 i działają przeciwutleniająco. Jednocześnie przygotowane z nich desery są niezwykle smaczne!

Fit lody na patyku

Do przygotowania tego deseru przyda Ci się specjalna silikonowa forma do lodów domowej roboty. Wymieszaj gęsty jogurt naturalny ze zmielonymi w blenderze truskawkami i bananami. Następnie uzyskaną masę wlej do formy i umieść ją w zamrażarce. Po kilkudziesięciu minutach będziesz zajadać się pysznymi lodami bez dodatku cukru!

Sernik na zimno

Pysznym fit smakołykiem może być sernik na zimno. Do jego przygotowania wykorzystaj chudy twaróg i mango, a spód stwórz z dietetycznych owsianych ciasteczek. Nie dodawaj cukru i słodzików. Smaku ciasto nada bowiem naturalna słodycz owocu. Całość schłódź w lodówce. Voila! Masz gotowy fit deser. Niebo w gębie!

Naleśniki z owocami

Idealnym pomysłem na słodką, ale zdrową przekąskę lub posiłek będą naleśniki w wersji fit! Naleśniki wykonaj tak jak zawsze. Do ich nadzienie nie używaj jednak czekolady i tłustego twarogu. Zamiast tego postaw na lekki jogurt naturalny i pokrojone w kawałki owoce. Do naleśników idealne będą na przykład banany, maliny, truskawki, borówki lub brzoskwinie.

Pyszne śniadanie

Masz ochotę na słodkie śniadanie, ale nie chcesz jeść wysoko przetworzonych płatków śniadaniowych? Stwórz swój własny śniadaniowy deser. W wysokiej szklance ułóż kilka warstw chudego twarogu z jogurtem naturalnym oraz płatków owsianych lub dietetycznej granoli. Poszczególne warstwy przeplataj plasterkami bananów, porzeczkami lub musem malinowym. Do całości nie dodawaj cukru! Słodyczy swojemu śniadaniu możesz dodać poprzez większą ilość słodkich owoców, np. dojrzałych truskawek.

Gotowanie - najnowsze informacje