poniedziałek, 19 kwietnia 2021 10:06

Punkt Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale ponownie otwarty

Autor Marzena Gitler
Punkt Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale ponownie otwarty

Punkt Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 znów został otwarty po tym, jak w piątek zakażenie potwierdzono u jednego z pracowników. Będzie czynny 13 godzin dziennie od poniedziałku do piątku. Jednorazowo może w nim przebywać tylko 3 petentów.

MPK w Krakowie poinformowało, że ponownie został otwarty Punkt Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale. Będzie od czynny w godzinach 7.00–20.00 (w soboty i niedziele punkt jest nieczynny).

Przypomnijmy, że PSB przy ul. Podwale został zamknięty w piątek, 16 kwietnia w związku z pozytywnym wynikiem testu na SARS-CoV-2 u jednego z pracowników. Punkt został poddany dokładnej dezynfekcji. Pisaliśmy o tym tu:

Koronawirus w MPK. Ostatni czynny Punkt Sprzedaży Biletów w Krakowie zamknięty do odwołania
Kraków wiadomości. MPK Kraków od 29 marca zamknęło wszystkie Punkty Sprzedaży Biletów oprócz placówki przy ul. Podwale. Przed jedynym czynnym punktem ustawiały się długie kolejki pasażerów. Od dziś i on będzie zamknięty do odwołania.

W PSB przy ul. Podwale obowiązują następujące zasady:

  • w punkcie będą otwarte trzy stanowiska
  • w środku będą mogły przebywać jednocześnie maksymalnie trzy osoby
  • obsługiwane będą wyłącznie osoby z prawidłowo założoną maseczką (zakryte usta i nos)
  • po wejściu do punktu należy zdezynfekować ręce
  • osoby oczekujące przed punktem mają obowiązek zachować odpowiedni dystans
  • w czasie godzin otwarcia punktu są przewidziane przerwy konieczne do dezynfekcji pomieszczenia

Przypominamy, że MPK SA pozostawiło otwarty jeden Punkt Sprzedaży Biletów przy ul. Podwale 3/5 wyłącznie z myślą o osobach, których sprawy nie mogą zostać zrealizowane przez Internet – dotyczy to m.in. osób wnioskujących o wydanie lub przedłużenie uprawnień Karty Krakowskiej z tytułu płacenia podatków w Krakowie oraz osób kupujących bilety specjalne (np. osoby bezrobotne).

Przed jedynym czynnym punktem w mieście ustawiają się długie kolejki oczekujących. Interwencję w tej sprawie podjął radny Łukasz Gibała. Pisaliśmy o tym tu:

Kraków. Gigantyczna kolejka na Podwalu. MPK chroni się przed pandemią
Wiadomości Kraków. 74 osoby stały dzisiaj około południa w kolejce do punktu sprzedaży biletów MPK przy ul. Podwale. Kolejka była tak długa, że skręcała w ul. Kapucyńską - informuje radny Łukasz Gibała. W Krakowie z powodu obostrzeń otwarty jest tylko jeden Punkt Sprzedaży Biletów

W związku z ciągle obserwowaną bardzo wysoką liczbą zarażeń SARS-CoV-2 MPK w Krakowie apeluje, aby pozostałe osoby zrezygnowały z wizyty w PSB przy ul. Podwale 3/5.

W sprawach związanych z biletami, MPK prosi o kontakt telefoniczny lub mailowy:

  • infolinia MPK SA w Krakowie – 12 19 150
  • infolinia Karty Krakowskiej – 12 254 14 00 – czynna od poniedziałku do piątku od 8.00 do 20.00
  • reklamacje – reklamacje@kkm.krakow.pl

Preferowana jest nadal obsługa przez Internet lub drogą pocztową:

  • osoby posiadające bilety okresowe zapisane na nośniku plastikowym mogą zwrócić bilet, wysyłając kartę plastikową drogą pocztową (rekomendujemy list polecony) na adres: MPK SA w Krakowie, ul. J. Brożka 3, 30-347 Kraków. Prosimy, aby pamiętać o jednoczesnym wysłaniu informacji o numerze rachunku bankowego, na który mają zostać przelane pieniądze i adresu, na który ma zostać odesłana karta
  • wnioski o wydanie uprawnień Karty Krakowskiej można wypełnić przez Internet - na stronie internetowej www.kk.krakow.pl
  • osoby, które potrzebują fakturę za zakupiony bilet, mogą to zrobić przez Internet – wystarczy wysłać taki wniosek na adres fakturyPSB@mpk.krakow.pl
  • przypominamy, że na wymianę biletów papierowych z nieaktualnej taryfy na nowe bilety, jest jeszcze bardzo dużo czasu – można to zrobić do końca lipca 2021 roku.
  • bilety okresowe można kupić za pośrednictwem stron internetowych: m.kkm.krakow.pl oraz ebilet.kkm.krakow.pl

foto: MPK SA w Krakowie

Kraków

Kraków - najnowsze informacje