poniedziałek, 14 grudnia 2020 15:56

Zielona herbata – dlaczego warto umieścić ją w diecie?

Autor Artykuł sponsorowany
Zielona herbata – dlaczego warto umieścić ją w diecie?

Szukając w Internecie porad jak wspomóc odchudzanie, często można natrafić na temat zielonej herbaty. Niefermentowane liście herbaty mają wiele zalet zdrowotnych: mają działanie antyoksydacyjne, dzięki czemu chronią przed rozwojem komórek nowotworowych, pomogą walczyć z wysokim cholesterolem. Dodatkowo mają działanie przeciwzapalne i działają pobudzająco. Zielona herbata jest też wskazana dla cukrzyków, ponieważ pomaga w utrzymaniu odpowiedniego poziomu cukru we krwi. Czy wśród wielu zalet zielonej herbaty znajduje się też wspomaganie odchudzania?

Zielona herbata pobudza metabolizm

Na tempo naszego metabolizmu wpływa wiele czynników: wiek, płeć, styl życia, ale przede wszystkim genetyka. Na szczeście nawet jeżeli natura obdarzyła nas wolnym metabolizmem, możemy go trochę podkręcić. Badania wykazały, że regularne spożywanie zielonej herbaty pobudza metabolizm i spalanie tkanki tłuszczowej w ciele. W jaki sposób?

Zielona herbata posiada wiele przeciwutleniaczy zwanych katechinami. Należy do nich EGCG – związek, który przyspiesza metabolizm. Podczas spalania tłuszczu ciało musi rozbić tłuszcz w komórce tłuszczowej, który potem przedostaje się do krwiobiegu. Substancje występujące w zielonej herbacie wspomagają ten proces, poprzez pobudzanie hormonów odpowiedzialnych za spalanie tłuszczu w ciele, np. noraadrenaliny. EGCG hamuje rozkładanie tego hormonu, dzięki czemu zwiększa się jego ilość, a tym samym zwiększa się spalanie tłuszczu.

Jak jeszcze działa zielona herbata?

To nie jedyne właściwości odchudzające zielonej herbaty. Udowodniono, że ten napar obniża poziom lipidów we krwi oraz wspomaga naszą tolerancję wysiłku i pomaga nam w regeneracji po ćwiczeniach. Dodatkowo picie zielonej herbaty zmniejsza łaknienie, dzięki czemu podczas odchudzania nie towarzyszy nam uczucie głodu. To dalej nie wszystko! Zielona herbata ma właściwości detoksykacyjne, pomaga w oczyszczaniu organizmu z toksyn. Dzięki temu jest wskazana podczas walki ze zmorą 90% kobiet – cellulitem. Regularne spożycie zielonej herbaty pozwoli nam też na długotrwałe utrzymanie efektów diety, ponieważ przeciwdziała efektowi jo-jo.

Pamiętaj, żeby pić napar pomiędzy posiłkami – spożywanie go do posiłku może zahamować przyswajanie niektórych składników odżywczych. Zamiast saszetek wybieraj liście i zaparzaj je w 70-80 stopniach, wtedy najlepiej zachowuje swoje właściwości. Żeby zobaczyć efekty, wystarczą 2-3 filiżanki dziennie, jednak nie przesadzaj z ilością herbaty – picie naparu w nadmiarze może spowodować wypłukiwanie żelaza z organizmu.

Z czym połączyć zieloną herbatę, żeby zobaczyć efekty?

Oczywiście samo picie zielonej herbaty nie spowoduje zmniejszenia wagi – trzeba je połączyć ze zdrową dietą i ruchem. Takie połączenie zwiększy spalanie tłuszczu nawet o 17%! Jeżeli nie wiesz jaką dietę stosować albo nie masz czasu na gotowanie, możesz skorzystać z pomocy profesjonalistów i zdecydować się na fit catering. Oferuje go wiele firm, np. bedietcatering.pl. Wtedy Twoim jedynym zadaniem będzie zaparzenie kubka zielonej herbaty i trochę ruchu. Takie połączenie z pewnością przyniesie Ci wiele korzyści.

Zdrowie i Uroda

Zdrowie i Uroda - najnowsze informacje