wtorek, 6 kwietnia 2021 08:14

Arginina - kiedy i w jaki sposób warto ją stosować?

Autor Artykuł sponsorowany
Arginina - kiedy i w jaki sposób warto ją stosować?

W ostatnich latach jednym z chętniej stosowanych suplementów diety jest AAKG, czyli związek L-argininy. Według licznych badań mają one poprawiać wydolność organizmu i zwiększać zdolność organizmu do regeneracji po wysiłku fizycznego. Zwykle stosowane są jako preparaty przedtreningowe na krótko przed rozpoczęciem treningu. Podpowiadamy, kiedy sięgnąć po tego typu odżywki!

Jeśli poszukujesz skutecznego sposobu, aby przygotować organizm do intensywnego wysiłku, doskonałym rozwiązaniem jest zaopatrzenie się w AAKG. Jest to związek argininy z kwasem alfaketogluratarowym, który wyróżnia się stabilnością i łatwym wykorzystaniem przez organizm. Dzięki temu może być bezpiecznie stosowany przez dłuższy czas. Aminokwas ten przynosi wiele korzyści zarówno w aspekcie treningowym, jak i zdrowotnym. W połączeniu z kreatyną świetnie nada się w celu rozbudowy masy mięśniowej.

Kiedy warto sięgnąć po AAKG?

Dla każdego, kto na co dzień zajmuje się sportami siłowymi i sylwetkowymi, doskonałym pomysłem może być suplementacja AAKG. To odżywki, które najlepiej działają jako “przedtreningówki”, czyli zażywane około 20-30 minut przed rozpoczęciem ćwiczeń. Ma to związek z unikalną budową będącą stabilniejszą formą argininy. W efekcie stosowanie AAKG ma przyczyniać się do wzrostu produkcji tlenku azotu i rozszerzanie naczyń krwionośnych, co powoduje lepszy przepływ krwi, tlenu i substancji odżywczych do mięśni.

Suplement diety AAKG korzystnie wpływa na regenerację potreningową oraz poprawia warunki wzrostu mięśni. Dzięki temu dużo łatwiej powiększają się, a zarazem są silniejsze. Dodatkową zaletą tego suplementu diety jest przyspieszenia tempa usuwania toksyn z organizmu. Ma to odzwierciedlenie podczas wysiłku, ponieważ pierwsze zmęczenie nie jest aż tak bardzo odczuwalne. Wiele osób, które miały do czynienia z AAKG zgodnie twierdzi, że zażywane przed treningiem zapewniają solidnego kopa energii i zwiększają wytrzymałość, co pomaga poprawić wyniki sportowe.

W jaki sposób stosować odżywki na bazie argininy?

Dawkowanie AAKG w dużej mierze jest uzależnione od postaci tego suplementu diety. Obecnie na rynku dostępne są zarówno gotowe do spożycia kapsułki czy shoty, jak i preparaty przeznaczone do samodzielnego przygotowania. Aktualnie za najlepiej przyswajalne uważane są shoty zawierające aktywne składniki w cieczy. W takiej formie zaczynają one działać dużo szybciej niż pastylki. Jeśli poszukujesz tańszej alternatywy, możesz też zdecydować się na proszek przeznaczony do rozrobienia z wodą.

Podobnie jak w przypadku innych suplementów diety dawka AAKG powinna być zawsze dobierana indywidualnie do potrzeb użytkownika. W tym celu warto sprecyzować własne oczekiwania względem rezultatów, a także wziąć pod uwagę zalecenia producenta. Przykładowo kulturystom podawane są zupełnie inne ilości preparatu niż osobom trenującym  po 2-3 razy w tygodniu. Z tego względu przed rozpoczęciem zażywania AAKG warto skonsultować to ze specjalistą w dziedzinie suplementacji.

Sport

Sport - najnowsze informacje