Nowe BMW M3 to członek rodziny modeli, mogących poszczycić się literą "M" w swojej nazwie. W ten właśnie sposób sygnowane są auta o ponadprzeciętnych osiągach i sportowym charakterze, którym towarzyszy dedykowane wyposażenie wnętrza oraz charakterystyczne oznakowanie elementów zewnętrznych.
Historia Rodziny M
W roku 1972 Robert A. Lutz, członek zarządu BMW, wypowiedział pamiętne słowa, iż firma jest jak człowiek — jeżeli uprawia sport, to ma kondycję, jest pełen entuzjazmu i wydajny.
Lata siedemdziesiąte XX wieku były czasem patrzenia na markę BMW poprzez pryzmat motoryzacyjnych wyzwań sportowych. To wówczas w ramach bawarskiego koncernu powstała spółka zależna, która miała produkować auta o sportowym charakterze, z literą "M" w nazwie. Pierwszy tego typu model powstał w 1979 roku. Szybko po nim pojawiły się kolejne, które zdobyły rozgłos i uznanie.
Dziś rodzina modeli M to samochody zarówno z silnikami benzynowymi, diesla, elektrycznymi, jak i z rozwiązaniami hybrydowymi. Obecni w niej są przedstawiciele aż dziewięciu dostępnych aktualnie na rynku serii BMW, a więc 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 oraz Z.
BMW M3 w pięciu odsłonach
Ten model BMW występuje aż w pięciu wariantach. Dzięki tak szerokim możliwościom wyboru bez problemu sprosta oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających miłośników silnych wrażeń motoryzacyjnych. Wszystkie te modele łączy, poza imponującymi osiągami i parametrami technicznymi, wysublimowany wygląd. Cechuje go masywna i atletyczna, czterodrzwiowa, sportowa sylwetka. Takiego auta po prostu nie sposób nie zauważyć na drodze!
BMW M3 Competition Limuzyna
Ta wersja limuzyny wyposażona jest w napęd tylny. Jeśli chodzi o wydajność, to zużycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi 9,8 l/100 km. Emisja CO2 w tym samym cyklu sięga 224-223 g/km. Maksymalna dynamika jazdy jest możliwa do osiągnięcia za sprawą 6-cylindrowego, rzędowego silnika benzynowego M TwinPower Turbo o niebagatelnej mocy aż 510 KM. Samochód ponadto posiada 8-stopniową, sportową skrzynię biegów Steptronic z Drivelogic, co przekłada się dodatkowo na zwiększenie wytrzymałości silnika. Samochód uzyskuje przyspieszenie od zera do setki nawet w 3,5 sekundy.
BMW M3 Competition Limuzyna z M xDrive
Z kolei BMW M3 w tej opcji zostało zaprojektowane z napędem na cztery koła — czyli xDrive. Maksymalne zużycie paliwa w wynosi w cyklu mieszanym 10,1-10,0 l/100 km. Emisja CO2 oscyluje zaś w przedziale 230-228 g/km. Auta z tym typem napędu maksymalnie rozpędzają się w 4,4 sekundy od 0 do 100 km/h.
BMW M3 Limuzyna
Ta wersja BMW również posiada napęd na tylną oś. Moc silnika jest jednak nieco mniejsza niż w opisywanych powyżej "trójkach" i osiąga 480 KM. Za sprawą 6-biegowej, manualnej skrzyni biegów M, o krótkich i precyzyjnych przeskokach dźwigni, auto rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 4,2 sekundy. Zużycie paliwa w l/100 km w cyklu mieszanym wynosi zaś 10,2-10,0. Emisja CO2 jest porównywalna do wcześniej opisywanych modeli i sięga 231-227 g/km.
BMW M340i xDrive Limuzyna
Czwarty wariant BMW M3 z napędem na cztery koła i benzynowym silnikiem jest nieco bardziej ekonomiczny. Jego zużycie paliwa w l/100 km w cyklu mieszanym sięga zaledwie 8,5-7,8, przy emisji CO2 na poziomie 192–177 g/km. Podobnie jak wyżej opisywane modele ma 6-cylindrowy silnik, z którego można wydobyć moc w postaci 374 KM (jest to wartość wstępna). Za jego sprawą auto może rozpędzić się do setki w 4,8 sekundy.
BMW M340d xDrive Limuzyna
To najbardziej oszczędny spośród prezentowanych modeli. Dzieje się tak za sprawą nowoczesnego silnika w wersji diesla. Zużycie paliwa w l/100 km w cyklu mieszanym wynosi zaledwie 6,4-5,9 l/100 km, a emisja CO2 w g/km również w tym cyklu osiąga tylko 169-154. 340-konny silnik sprawia, że samochód potrzebuje 4,6 sekundy, aby od zera przyspieszyć do 100 km/h.
Opisane powyżej modele, w różnych wersjach silnikowych oraz z indywidualnie dobranym wyposażeniem można zobaczyć i przetestować w autoryzowanych salonach BMW M-Cars.