piątek, 10 stycznia 2020 08:29

Gdzie umieszczać znaki firmowe?

Autor Artykuł sponsorowany
Gdzie umieszczać znaki firmowe?

Oko zatrzymuje się na obrazie. Nie ma więc wątpliwości, że logo dla firmy jest wizytówką, oraz przekazem tego, czym przedsiębiorstwo się zajmuje. Logo przyciąga klientów, a kiedy Ci są już związani z firmą, pomaga w profesjonalnym prezentowaniu się w wymianach handlowych. Projekt papieru firmowego lub projekt ulotki muszą być opatrzone logo. Dlaczego? Jaką funkcję pełni znak w działalności firmy i jak pomaga jej w marketingu?

Obraz zapada w pamięć zdecydowanie łatwiej niż słowa. To podstawowy argument przemawiający za tym, aby firma posiadała logo. Jak bowiem wyróżnić się wśród natłoku ekspansywnych reklam, oraz konkurencji? Zidentyfikować przedsiębiorstwo z grafiką. Po co?

Logo spełnia kilka ważnych funkcji w życiu każdej firmy:

- Oryginalność - przykuwa uwagę klientów dzięki efektownej i nietuzinkowej grafice, która zapada w pamięć. Logo dla firmy jest jej nierozerwalnym elementem w biznesie i marketingu. Kto nie zna ikonicznych znaków Apple'a, Windows'a lub Pepsi?

- Zapamiętywalność marki - nawet jeśli uda się pozyskać klienta, ten powinien firmę zapamiętać. Oczywistym jest, że priorytetem przedsiębiorstwa jest jakość oferowanych usług lub produktów, ale niezaprzeczalnie logo pozwala zapamiętać klientowi obraz firmy, do której chętnie wróci.

- Ikoniczna wizytówka - projekt ulotki lub projekt papieru firmowego musi być opatrzony logo. Dlaczego? Obraz identyfikuje każdy dokument z firmą, nadaje mu wiarygodności, ale przede wszystkim profesjonalizmu.

Mimo, że znak firmy wydaje się być prosty, praktyka pokazuje, że trzeba się sporo nagłówkować, aby stworzyć oryginalną, zapadającą w pamięć, a jednocześnie wpisującą się w kanon misji firmy ikonę graficzną.

Jakie cechy powinno mieć dobre logo?

- Proste i czytelne - cechy, których synteza wpływa na efektywność i odbiór przez klientów, ale także oszczędność wynikającą z reprodukcji logo jako projekt papieru firmowego lub projekt ulotki. "Pstrokacizna" i przesyt mogą być źle odebrane, a przede wszystkim odbiorca nie skupi dokładnej uwagi na rozpraszającym natłoku elementów. Mniejsze są także starty wizualne w druku (na przykład słabej jakości drukarka, faks lub skaner).

- Kolor - jest najważniejszym elementem z punktu widzenia odbiorcy, ponieważ odcień i nasycenie barw wpadają w oko i są zapamiętywane. Z technicznego punktu widzenia grafik odpowiedzialny jest za taki zapis koloru, którego numer identyfikacyjny zapewni zawsze takie same odwzorowanie oryginalnej palety barw. Co to oznacza? Odcieni czerwieni może być sporo, ale ten, który został przydzielony i użyty w konkretnym logo, musi zawsze taki sam.

- Oryginalność - nie ma dwóch takich samych logo. Każda firma musi mieć swój pomysł na grafikę, który w żaden sposób nie został powielony ani zaczerpnięty z innych źródeł.

Za wszystkie parametry, które wpływają na jakość i efektywność logo dla firmy dba profesjonalne doradztwo i wykonanie usług takich jak robimylogo.pl.

Logo dla firmy towarzyszy przedsiębiorstwom od 1886 roku kiedy na ulicach Atlanty rozdawano kupony zachęcające do degustacji orzeźwiającego napoju jakim jest Coca Cola. Wówczas też zaistniał pierwszy projekt papieru firmowego oraz projekt ulotki.

Dynamiczny rozrost marketingu i reklamy spowodowały, że firmy chcą utożsamiać się z grafiką, którą traktują jak rodzaj promocji, ale też nieodłączny atrybut działalności, która odzwierciedla profil prowadzenia firmy.

Profesjonalne usługi robimylogo.pl pozwalają na kreowanie oryginalnych i dopasowanych do potrzeb klientów projektów logo.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje

Rozrywka