Firmy podejmują wiele działań, aby wyróżnić się spośród konkurencji. Pierwszym z nich jest projektowanie logo. Jest ono powszechnie stosowane na produktach, a także w komunikacji marki z klientami. Jak zatem powinno wyglądać? Na co zwrócić uwagę przy jego tworzeniu?
Nowe firmy, jak i funkcjonujące już kilka lat, chcą zdobywać klientów i zapadać im w pamięć. Nie jest to możliwe bez logo. Ten charakterystyczny dla marki znak graficzny jest istotny, ponieważ firma posługuje się nim codziennie w wielu miejscach. Tym samym komunikuje, kto stworzył konkretny produkt, ofertę, ulotkę, bądź czyjego przedstawiciela wizytówkę trzymamy w ręku. Logo to element, który powinien dać się zapamiętać i łatwo skojarzyć. Jednocześnie musi wzbudzać w odbiorcy pozytywne emocje. Kiedy tak oddziałuje na klienta, jest on skłonny wybrać produkty marki, której logo zapamiętał i nie jest mu obojętne.
Projektowanie logo firmy, czyli jakie powinno ono być?
Wyżej omówione efekty można uzyskać wtedy, gdy logo jest profesjonalnie wykonane. Dlatego warto powierzyć to zadanie specjalistom, zamiast samemu próbować coś stworzyć w darmowym kreatorze. Tylko jak powinno wyglądać logo firmy?
Własne, a nie kopiowane
Projektowanie logo dobrze zacząć od researchu i zaznajomienia się z tym, co już jest na rynku. Chodzi o firmy stanowiące konkurencję. Dobrze wiedzieć, jakie mają loga i co w nich się znajduje. Nie po to, aby je kopiować, tylko stworzyć coś wyjątkowego. Logo firmy musi się wyróżniać, a nie powielać te same znane wszystkim schematy. Wtedy szansa na dotarcie do grupy docelowej jest o wiele większa i może przełożyć się na wzrost sprzedaży.
Bez komplikacji, czyli proste
W tworzeniu tego charakterystycznego dla firmy znaku graficznego nie trzeba przesadzać z umieszczaniem trudnych w odbiorze elementów. Potencjalni klienci nie skojarzą czegoś, co będzie zawiłe i niejasne. Liczy się prostota, co możemy zauważyć po wielu firmach, które przechodzą rebranding logo. Łatwiejsze znaki można odczytać bez zbędnego wchodzenia w szczegóły, a tym samym szybciej je zapamiętać. Nikt bowiem nie kojarzy firm, które mają skomplikowane logo.
Bez dużej ilości kolorów
Kiedy zdecydujemy się na projektowanie logo firmy, warto zwrócić uwagę na ograniczenie ilości stosowanych kolorów. Znak graficzny nie musi być tęczą barw, aby był zauważalny. Im mniej kolorów, tym lepiej. Dobrze jest wykorzystać maksymalnie 3. Dzięki nim zbudujemy w odbiorcach wrażenie, na którym nam zależy.
Im mniej fontów, tym lepiej
Podobnie sprawa się ma z ilością fontów. One również powinny pojawiać się w małym zakresie. Najlepiej, kiedy są to maksymalnie 2 kroje liter. W dodatku nie mogą być one trudne w odczytaniu. W przeciwnym razie potencjalni klienci mogą źle zrozumieć nazwę firmy, przeinaczać ją, co potem źle wpływa na wizerunek marki.
Uniwersalne
Logo jest wykorzystywane w wielu miejscach. Widnieje na opakowaniach produktów, samochodach służbowych, teczkach ofertowych, ulotkach, banerach reklamowych, stronie internetowej, czy też w mediach społecznościowych. Projektowanie logo uwzględniające jego uniwersalność sprawi, że będzie ono dobrze się prezentować w każdym z tych miejsc. Warto o tym pamiętać, ponieważ w dłuższej perspektywie czasu ten charakterystyczny znak trafi nie tylko do mediów cyfrowych, ale także materiałów drukowanych.
Podsumowanie
Logo firmy to bardzo ważny znak w codziennej komunikacji z klientami. Budzi ono skojarzenia, przekazuje wartości, a także wyróżnia spośród konkurencji. Dlatego też warto odpowiednio podejść do jego projektowania. Nie trzeba stosować żadnych skomplikowanych zabiegów, aby logo odgrywało swoją rolę. Ważna jest bowiem prostota i łatwość jego zapamiętania.