Zakładasz właśnie swój mały biznes, albo prowadzisz już firmę od dawna i chciałbyś ją rozwijać? Koniecznie zadbaj o dobry marketing w sieci. Poniżej przedstawiamy kilka przydatnych porad, które pozwolą ci wypromować się online i zyskać nowych klientów z Internetu.
Stwórz dobrą stronę internetową
Dobra witryna to dziś podstawa każdego biznesu. Tworząc stronę dla swojej małej firmy, możesz zlecić to zewnętrznej agencji, lub zrobić to samemu. Jeżeli nie masz doświadczenia w webdesignie, to żaden problem. Dzisiaj tworzenie stron jest bardzo łatwe, dzięki systemom takim jak Wordpress. Nie tylko pozwala on na bardzo proste zarządzanie treścią i dodawanie aktualności. Ma on też liczne szablony graficzne, które możesz w prosty sposób dostosować do własnych potrzeb. Do strony potrzebna ci będzie jeszcze chwytliwa domena oraz hosting. Posiadanie własnej domeny umożliwi ci też dodanie do niej firmowego konta e-mail. Koszty tych usług nie są wysokie i mogą zamknąć się już w kwocie kilkuset złotych rocznie.
Pozycjonuj się w wyszukiwarkach
Najlepiej byłoby, gdyby to klient sam przyszedł do Ciebie. Zrealizujesz to dzięki wysokim pozycjom twojej strony w wyszukiwarkach internetowych. Pomoże ci w tym wewnętrzna optymalizacja witryny, dostosowująca jej treść do odpowiednich słów kluczowych. Drugim elementem pozycjonowania są mocne linki, zwiększające wartość twojej strony internetowej dla wyszukiwarek takich jak Google oraz Bing. Pomóc ci w tym mogą agencje interaktywne takie jak Motherlink. Zajmują się one pozyskiwaniem zewnętrznych linków do twojej witryny oraz doradzają, co jeszcze zrobić, aby efektywnie się wypozycjonować.
Korzystaj z lokalnych katalogów
Ciekawą formą promocji są też lokalne katalogi firm. Korzystają z nich klienci poszukujący usług w twoim regionie. Opłata za korzystanie z takich katalogów i dodawanie takich wpisów jest najczęściej niewysoka, a to ważne dla mniejszych firm. Zadbaj o to, aby twój wpis wyróżniał się na tle innych i zawrzyj w nim najważniejsze informacje, zapisane językiem korzyści. Wymień możliwie dużo cech i najmocniejsze strony. Katalogi internetowe pełnią dziś funkcję dawnych książek telefonicznych, ale są dużo bardziej skuteczne w zdobywaniu nowych klientów w twoim mieście.
Dodaj firmę do map Google
To zupełnie bezpłatna usługa, którą możesz wykonać online. Zapewnia ona duże możliwości promocji dla firm lokalnych, wyświetlając dodatkowe informacje o twoim przedsiębiorstwie w wyszukiwarce Google. Twoim klientom będzie też łatwiej do ciebie dojechać. Co więcej, w tej wizytówce możesz dodać też takie informacje jak godziny otwarcia firmy, zdjęcia czy przykładowe ceny. Pamiętaj, że po dodaniu firmy będą mogli oceniać ją inni, a więc postaraj się o dobrą komunikację z klientami w stworzonym profilu.
Bądź aktywny w mediach społecznościowych
Wszyscy dziś korzystają z Facebooka, Instagrama czy Twittera, a to dobra okazja aby zaprezentować tam swój biznes. Wybierz najbardziej korzystne dla Ciebie kanały komunikacji i utwórz profile w mediach społecznościowych. Możesz też skorzystać z możliwości zakupu reklam w tych serwisach. W takim przypadku pamiętaj o kierowaniu ich geograficznie tylko na twój obszar działalności oraz na właściwe grupy demograficzne. Choć utrzymywanie stron w social media i kontaktowanie się z fanami to dodatkowa praca, warto ją włożyć. Dzięki temu możesz zyskać lojalnych klientów, którzy nie tylko będą do ciebie wracać, lecz także podzielą się dobrą opinią ze znajomymi. Życzymy wielu sukcesów w biznesie!