czwartek, 23 grudnia 2021 09:05

Jak założyć własny e-commerce?

Autor Artykuł sponsorowany
Jak założyć własny e-commerce?

Atrakcyjne ceny, ciekawe produkty i spora oszczędność czasu – wszystko to sprawia, że rynek e-commerce kwitnie. Właśnie dlatego założenie sklepu internetowego może być świetnym pomysłem na dochodowy biznes. Ten, kto zdecyduje się na taki krok, musi zadbać nie tylko o wyjątkowe produkty i reklamę – równie ważna jest logistyka, a w tym wybór właściwego systemu płatności czy określenie zasad dostawy.

1. Znajdź swoją niszę i przygotuj produkty na sprzedaż

W sieci działa całe mnóstwo sklepów, dlatego Twoja oferta musi wyróżniać się na tle innych. Nawet jeśli konkurencja sprzedaje produkty podobne do tych, którymi zamierzasz handlować, to znajdź sposób na to, aby klienci wybrali właśnie Twój towar.

Przygotuj dobre opisy produktów, wskaż ich potencjał i to, co sprawia, że w porównaniu do innych są innowacyjne. Zadbaj też o dobre zdjęcia – pamiętaj, że klienci nie będą mieli okazji zobaczyć z bliska sprzedawanych artykułów, dotknąć ich, dlatego postaraj się, aby fotografie prezentowały wszystkie ich atuty.

2. Wybierz odpowiednią platformę lub otwórz sklep na swojej stronie internetowej

Jeśli chcesz sprzedawać w sieci, musisz dysponować własną stroną internetową albo otworzyć sklep, korzystając ze specjalnej platformy. To drugie rozwiązanie jest odpowiednie przede wszystkim dla tych, którzy nie mają doświadczenia z e-commerce i dopiero rozpoczynają działalność w sieci. Platforma umożliwia założenie sklepu, jego personalizację, zarządzaniem stanami magazynowymi i wysyłkami.

3. Zadbaj o dogodne formy płatności dla klientów

Nawet jeśli Twój asortyment będzie ciekawy, oryginalny i niedrogi, ale dokonanie płatności będzie trudne, skomplikowane, klienci mogą zniechęcić się i zrezygnować z zakupów. Możesz na stronie sklepu udostępnić numer konta i prosić o wpłaty na wskazany rachunek. Jednak abyś miał kontrolę nad przelewami i szybko otrzymywał wpłaty od kupujących, powinieneś skorzystać z usług operatora – sprawdzi się, np. system płatności online Przelewy24.

Dzięki niemu klienci, którzy będą chcieli zapłacić za zakupy, zostaną przekierowani na stronę swojego banku, gdzie po zalogowaniu się, będzie czekał na nich uzupełniony formularz przelewu. Natomiast Ty dostaniesz informację o tym, że wpłata została zrealizowana błyskawicznie po opłaceniu zamówienia przez kupującego. Jeśli wybierzesz rozwiązania dostępne na https://www.przelewy24.pl/, twoi klienci będą mogli płacić za zakupy przelewem, blikiem, kartą płatniczą i przy pomocy portfela elektronicznego.

4. Ustal zasady dostawy

Nawiąż współpracę z firmą kurierską i zdecyduj, czy będziesz wysyłał zamówienia także za granicę. Zastanów się też, czy klient będzie miał możliwość odbioru osobistego zakupów spod wskazanego przez Ciebie adresu. Kiedy wystartujesz ze swoim sklepem, pomyśl też o tym, aby zachęcić do zakupów darmową dostawą.

5. Nie zapomnij o reklamie!

Postaraj się, aby informacja o otworzeniu Twojego sklepu dotarła do jak najszerszego grona potencjalnych klientów. Zainwestuj w promocję w mediach społecznościach, stwórz fanpage swojej firmy i zainwestuj w płatne reklamy. To od takiej akcji promocyjnej w dużej mierze zależy powodzenie twojego e-biznesu.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje