Do przetargu ogłoszonego przez GDDKiA zgłosiło się sześciu wykonawców. Przetarg dotyczył opracowania dokumentacji projektowej i nadzór autorski nad inwestycją przebudowy skrzyżowania Zakopianki z drogą powiatową w Krzyszkowicach. Wyłoniono wykonawcę - firmę Sweco Engineering.
Firma Sweco Engineering zaproponowała najniższą cenę za wykonanie dokumentacji projektu, która wynosi 595 812,00 zł. To właśnie dzięki temu, została wybrana na wykonawcę tunelu w Krzyszkowicach. Pozostałe firmy zgłosiły się do przetargu z kwotami pomiędzy 908 tys. zł, a prawie 1,9 mln zł.
Nowy układ drogowy w miejscu obecnego skrzyżowania drogi krajowej nr 7, popularnie nazywanej Zakopianką, z drogą powiatową w Krzyszkowicach poprawi bezpieczeństwo ruchu. By jednak mógł powstać w pierwszej kolejności trzeba przygotować dokumentację.
- W ramach przetargu ogłoszonego przez GDDKiA powstanie kompleksowa dokumentacja dla dwupoziomowego skrzyżowania, które zdecydowanie poprawi bezpieczeństwo w tym miejscu, a także płynność ruchu. Zgodnie z zapowiedziami podejmowane są kolejne kroki w stronę budowy tunelu pod Zakopianką i rozwiązania problemu niebezpiecznych lewoskrętów, które stwarzają zagrożenie zarówno mieszkańcom włączającym się do ruchu, użytkownikom Zakopianki oraz pieszym. Te ustalenia z dyrektorem Tomaszem Pałasińskim oraz przedstawicielami mieszkańców zapadły podczas styczniowego spotkania w siedzibie Oddziału GDDKiA w Krakowie – mówi Jarosław Szlachetka, burmistrz Miasta i Gminy Myślenice.
Wybrany wykonawca będzie musiał przygotować:
- kompleksową dokumentację projektową,
- uzyskać niezbędne opinie, uzgodnienia i decyzje administracyjne włącznie z decyzją o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID).
Poza tym, firma Sweco Engineering będzie musiała przygotować dokumentację przetargową i udzielić odpowiedzi na pytania wykonawców na etapie procedury przetargowej na realizację inwestycji oraz sprawowanie nadzoru autorskiego nad realizacją przedsięwzięcia w czasie prowadzenia robót budowlanych.
Okres dokumentacyjny wraz z uzyskaniem decyzji ZRID może trwać 22 miesiące. Realizacja robót planowana jest na lata 2023-2024.
- Dla mnie, jako byłego radnego miejskiego, a teraz powiatowego zawsze była to sprawa absolutnie priorytetowa. Od wielu lat zabiegałem o wsparcie tej inwestycji, pokazując jak ogromny jest to problem nie tylko dla Krzyszkowic, ale dla całej gminy. Duże znaczenie miało także zaangażowanie w tę sprawę samych mieszkańców, którzy od dawna upominali się o bezpieczne skrzyżowanie na Zakopiance. Oczywiście, to wszystko nie byłoby możliwe bez ogromnej pomocy byłego posła, a obecnie burmistrza Myślenic Jarosława Szlachetki oraz dobrych decyzji ministra Andrzeja Adamczyka. Niezmiernie się cieszę, że starania burmistrza są realizowane i możemy przekazywać kolejne dobre informacje – mówi Robert Pitala, radny powiatowy, mieszkaniec Krzyszkowic.
Jak wyglądać będzie skrzyżowanie po przebudowie?
Przewiduje się rozbudowę istniejącego układu komunikacyjnego. Jakie prace będą wykonane?
- Budowę odcinków dróg samorządowych w nowym śladzie,
- Likwidacja pasa do skrętu w lewo z drogi krajowej na drogę powiatową, zamknięcie pasa środkowego rozdzielającego dwie jezdnie DK7 oraz likwidację przejścia dla pieszych przez DK7.
W koncepcji zaprojektowano nowe połączenie drogi powiatowej i drogi gminnej z Zakopianką, obsługujące tylko relacje skrętu w prawo, dodatkowo wyposażone w pasy wyłączania i włączania do DK7.
Drogę powiatową w skorygowanym przebiegu planuje się prowadzić w murach oporowych zmiennej wysokości, a na odcinku pod DK7 w tunelu, w którym powstanie także w chodnik dla pieszych.
Wybudowanie układu drogowego dwupoziomowego w miejsce jednopoziomowego w Krzyszkowicach wiąże się z likwidacją lewoskrętów na skrzyżowaniu i pozostawieniem jedynie wlotów ze skrętami w prawo, budową pasów włączenia, wyłączenia oraz tunelu pod DK7.
info i foto: myslenice.pl