czwartek, 11 marca 2021 15:01

Pomysł na firmę: sklep obuwniczy

Autor Artykuł sponsorowany
Pomysł na firmę: sklep obuwniczy

Światowe trendy wskazują, że sklep obuwniczy wciąż jest dobrym pomysłem na biznes. Żeby go założyć i z sukcesem prowadzić, trzeba przygotować nie tylko dobry biznesplan, ale wziąć pod uwagę szereg czynników, takich jak sytuacja makroekonomiczna, oczekiwania klientów, a nawet zmiany klimatu.

Sklep obuwniczy – pomysł na biznes?

Wzrost wartości rynku obuwniczego jest stabilny mimo pandemii, a eksperci szacują, że w ciągu najbliższych pięciu lat osiągnie średnią wartość 5,5 proc. Europejczycy wydają na buty więcej pieniędzy niż cała reszta globu, natomiast Polacy zajmują pod tym względem wysoką siódmą pozycję w skali naszego kontynentu. Choć pandemia uderzyła we wszystkie gałęzie gospodarki, to branża obuwnicza prężnie przystosowała się do nowej rzeczywistości. To jeden z głównych czynników, który trzeba wziąć pod uwagę, zakładając sklep obuwniczy.

Przed pandemią, sklepy stacjonarne z tej branży generowały 70 proc. przychodu, obecnie to ulega zmianie i branża inwestuje w wielokanałowość. 55 proc. polskich konsumentów co najmniej raz w roku kupuje buty przez internet, co sprawia, że kategoria „obuwie” zajmuje w naszym kraju drugie miejsce pod względem popularności.

Trendy obuwnicze – oczekiwania klientów

Nie musimy koniecznie znać się na modzie, ale zdecydowanie powinniśmy śledzić bieżące trendy wśród konsumentów. Z roku na rok znacząco rośnie popyt w segmencie obuwia sportowego, ponieważ klienci coraz bardziej cenią sobie wygodę i luźny styl. Nie bez znaczenia pozostają również zmiany klimatyczne – globalne ocieplenie i łagodniejsze zimy sprawiają, że szybko rozwija się segment obuwia całorocznego. Zanim założymy sklep obuwniczy, musimy poznać klienta i zdecydować, czy celujemy w obuwie luksusowe, czy dostępne na każdą kieszeń. Warto również nawiązać współpracę ze sprawdzonym dostawcą, jakim jest np. hurtownia obuwia, która ułatwi wybór asortymentu.

Sklep obuwniczy stacjonarny czy internetowy?

Sprzedaż obuwia przenosi się do internetu. Choć kiedyś zakup butów bez mierzenia wydawał się niemożliwy, dziś, dzięki opcjom typu e–sizeer, klienci dokonują go coraz chętniej. Inwestycja w profesjonalną, dobrze wypozycjonowaną stronę internetową z dobrymi zdjęciami i pełną obsługą klienta, wydaje się więc czymś niezbędnym.

W przypadku lokalizacji sklepu stacjonarnego istotne jest, by znajdował się w miejscu o dużej gęstości zaludnienia, im bliżej centrum, tym lepiej, co oczywiście zwiększa koszty. Warto decydować się na lokal, który będzie sąsiadował z innymi sklepami obuwniczymi. Klienci, którzy szukają butów stacjonarnie, lubią mieć wybór „pod ręką” i często kupują kompulsywnie, ponieważ jakiś model w witrynie przyciągnął ich uwagę.

Sklep obuwniczy – skąd brać produkty?

Wybór dostawcy to kluczowy punkt w zakładaniu sklepu. Dobra i sprawdzona hurtownia obuwia, która oferuje wysokiej jakości produkty w przystępnych cenach jest połową sukcesu w branży. Ceny hurtowe są bardzo atrakcyjne, a dodatkowo mamy pewność, że w sklepie znajdzie asortyment zgodny z oczekiwaniami konsumentów.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje