poniedziałek, 25 października 2021 08:35

Programy lojalnościowe typu premium – co różni je od tych standardowych?

Autor Artykuł sponsorowany
Programy lojalnościowe typu premium – co różni je od tych standardowych?

Będąc klientem różnych marek, z pewnością zdarza się nam natknąć na różne programy lojalnościowe, a warto mieć świadomość, że prowadzone są one z bardzo konkretnych powodów i realizują określone cele swoich organizatorów. Istnieje szereg programów, które są dostępne niemalże dla każdego, jednak i tutaj możemy spotkać się z tzw. ofertą luksusową, czyli programami lojalnościowymi typu premium. Co warto o nich wiedzieć? Czym właściwie wyróżniają się na tle standardowych systemów benefitów?

Wdrożenie programu lojalnościowego to szereg korzyści, zarówno dla marki, jaki samych klientów. Skoro korzystają na tym obydwie strony, wydawać by się mogło, że jest to rozwiązanie dedykowane dla każdego, natomiast szczególnie te w wersji premium posiadają pewne cechy szczególne. Warto się z nimi zapoznać, nim postawimy na to rozwiązanie w przypadku naszego biznesu.

Płatne i bezpłatne programy lojalnościowe

Systemy gratyfikacji klientów za regularne robienie zakupów to, bardzo popularne rozwiązanie wśród osób w jakikolwiek związanych z daną marką. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się te darmowe, ponieważ wystarczy systematycznie realizować transakcje z wykorzystaniem karty lub aplikacji, a zebrane punkty można wymieniać na bony, zniżki, rabaty, czy też drobne upominki. Wszystko to oczywiście z uwzględnieniem tego, aby były to nagrody satysfakcjonujące klientów.

Programy lojalnościowe premium są płatne, a zatem uczestnictwo w nich nie jest darmowe. Najczęściej mowa tu o opłatach abonamentowych, w zamian za możliwość korzystania z dostępu do pewnych materiałów, zniżek oraz informacji.

Inna grupa docelowa poszczególnych programów lojalnościowych

Należy zdawać sobie sprawę, że systemy gratyfikacji z darmowym dostępem, dedykowane są raczej osobom, z którymi chcemy zawiązać bliższe relacje i zbudować silniejszą więź na linii klient – marka. To również szansa na to, aby pozyskiwać coraz więcej nowych klientów, którzy zachęceni ciekawą ofertą nagród, będą wybierać nasz sklep lub firmę z usługami. Uczestnictwo w tym przypadku nie jest jednak wiążące, dlatego dość często zdarza się, że klienci są obojętni wobec korzystania z konkretnych programów lojalnościowych, a szczególnie jeśli uznają, że oferowane bonusy nie są dla nich wystarczająco atrakcyjne.

Płatne programy lojalnościowe są znacznie bardziej zobowiązujące, ponieważ tutaj klient musiał wykazać inicjatywę nawiązania pewnej relacji z marką. Jest to bardziej „luksusowy” system, który w zamian za pewną opłatę, pozwala klientowi na dostęp do różnych treści, a także daje możliwość przynależności do swojego rodzaju „elitarnego” grona.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje