piątek, 21 lutego 2020 11:59

Prowadzisz sklep? Zadbaj o dobry wygląd opakowania

Autor Artykuł sponsorowany
Prowadzisz sklep? Zadbaj o dobry wygląd opakowania

Doznania wizualne są w dzisiejszym świecie tymi, w które warto inwestować przy tworzeniu produktów na sprzedaż. Bo niby nie chcesz oceniać książki po okładce, a mimo to, w księgarni sięgasz po taką, która przyciągnęła uwagę za sprawą okładki. I nic w tym dziwnego! Dlaczego tak jest i jak to się przekłada na Twoją działalność? Prowadzisz sklep? Zadbaj o dobry wygląd opakowania! Podpowiadam jak!

Wygląd opakowania, a sprzedaż w Twoim sklepie

Tak działa nasza podświadomość - w pierwszej kolejności wybieramy to, co podoba nam się już na pierwszy rzut oka, zwłaszcza gdy nie mamy czasu na dłuższe zastanowienie. Dlatego właśnie tak ważna jest komunikacja wizualna z klientem. Opakowanie ma zachęcić do zakupu i zapaść w pamięć tak, aby w przyszłości klient ponownie skorzystał z usług Twojego sklepu. Bywa też tak, że opakowanie zyskuje siłę niemal tak dużą, jak sam zakupiony produkt.

Dobry wygląd opakowania - czyli jaki?

Opakowania produktów w Twoim sklepie powinny wpisywać się w charakter marki. Prowadzisz sklep z naturalnymi kosmetykami? Zadbaj o prosty design w kolorach ziemi, aby przyciągnąć swoich dbających o środowisko, potencjalnych klientów. A może sprzedajesz akcesoria dla zwierząt? Opakowania w Twoim sklepie powinny zatem przedstawiać zadowolonych pupili, a te, w które zapakowane są karmy, sygnalizować pozytywny wpływ na ich zdrowie. W ten sposób z pewnością zyskasz w oczach właścicieli! Pamiętaj, żeby wygląd opakowań oddawał rodzaj produktu i równocześnie charakter firmy. Zadbaj o ich oryginalność tak, aby z łatwością wyróżniały się na tle konkurencji. Koniecznie zamieścić na nich nazwę sklepu, a produkty z danej serii utrzymuj w tym samym designie (lubimy grupy produktów). Zastosuj nieoczywiste rozwiązania - może nowy sposób otwierania? A może prowadzisz drogerię kosmetyczną i flakony Twoich perfum będą miały niepowtarzalny kształt? Spróbuj!

W wolnej chwili przeczytaj także ten poradnik: https://porady.org/jak-zapakowac-duzy-prezent.

Opakowania dodatkowe, a jednak równie ważne

Wygląd opakowania, w którym umieszczasz towar zakupiony przez klienta, jest niemal tak samo istotny, jak opakowania produktowego - zwłaszcza jeśli sprzedajesz towary różnych marek. Taka torba czy pudełko stanowią kolejny element marketingu, dlatego tak ważne jest, aby designem były dopasowane do charakteru Twojego sklepu. Koniecznie zawrzyj na nich nazwę firmy - w końcu klient przemieszczający się z opakowaniem, to żywa reklama. Marki takie jak Louis Vuitton czy Gucci wypracowały taką rozpoznawalność opakowań, że są one niemal tak popularne, jak same produkty marki! Spraw zatem, aby opakowanie rzucało się w oczy i wyróżniało się na tle konkurencji. Zadbaj o ekologiczne rozwiązania, zamów takie wykonane z papieru i trwałe na tyle, żeby nadawało się do wielokrotnego użytku.

Przeczytaj więcej o opakowaniach marki Packhelp.

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje