czwartek, 28 listopada 2019 14:39

Rodzaje promocji i akcji rabatowych

Autor Artykuł sponsorowany
Rodzaje promocji i akcji rabatowych

Dzisiejszy świat kręci się wkoło zakupów. Konsumpcjonizm osiągnął niewyobrażalny poziom i wciąż nie zatrzymuje się w swoim rozwoju. Czasami zmienia on formę, ale wynika to z rozwoju technologicznego i postępującej ewolucji w wielu dziedzinach życia.

Wspomniane zjawisko często jest kojarzone negatywnie, ale wcale nie musi tak być. Zakupy są częścią życia każdego człowieka i jeżeli podchodzi się do nich racjonalnie, to nie ma, co się obawiać. Współcześnie sklepy, jeśli pragną być konkurencyjne, muszą starać się oferować swoim klientom jak najlepsze ceny. Wiąże się to z licznymi wyprzedażami, promocjami i zniżkami.

Promocje przez cały rok

Fenomen sklepów wyprzedażowych wynika z możliwości zakupienia rzeczy w promocyjnej cenie, niezależnie od aktualnego czasu. Ludzie wiążą się z takimi firmami na dłużej i stają się ich wiernymi klientami. Dzięki temu oferowane zniżki i promocje mogą kusić, zachęcać do zakupów, które robi się znacznie częściej niż w sklepach z jedynie sezonowymi wyprzedażami.

Obniżka procentowa

Kolejną formą promocji jest wprowadzenie obniżki o określoną ilość procent. Tutaj liczba ma duże znaczenie. Wysokość rabatów jest uzależniona od rodzaju produktów, które obejmują. Przy bardziej luksusowych i drogich produktach rabaty sięgające 70% nie zawsze są realne. Tutaj nawet kilka procent robi dużą zniżkę. Natomiast przy tanich towarach rabatowanie na poziomie kilku procesy jest śmieszne i nie zadawała klienta. Zakupy odzieżowe, obuwie czy kosmetyki śmiało mogą być przeceniane nawet o 50%, dzięki czemu klienci śmielej sięgną do portfela.

Kody rabatowe

Bardzo interesującą formą rabatowania jest udostępnianie specjalnych kodów rabatowych. Są to hasła lub ciągi znaków, które po wpisaniu na danej stronie lub podaniu podczas zakupów stacjonarnych mogą znacznie obniżyć wartość koszyka. Jest to działanie najczęściej wykorzystywane w sklepach internetowych, ale w obecnych czasach coraz częściej taka forma zyskuje największą aprobatę kupujących. Kody rabatowe można znaleźć na stronach firmowych, ale także na specjalnie tworzonych witrynach, które kompletują rabaty do większości sklepów. Można znaleźć zniżki na ubrania, kosmetyki, perfumy czy gadżety sportowe. Zakłady na Fame MMA także mogą być z atrakcyjnymi bonusami, ponieważ promocje pojawiają się dosłownie wszędzie.

Wyprzedaże sezonowe

Sklepy najchętniej sięgają po wyprzedaże sezonowe. Jest to dla nich wygodny sposób na czyszczenie magazynów. Po sezonie chcą oni zaopatrzyć się w nowe produkty i mieć przestrzeń do ich eksponowania. Klienci cieszą się z takiej promocji, ponieważ w niskiej cenie mogą przygotować się na kolejny sezon. Jednak tutaj warto odwiedzać sklepy już pod koniec danego okresu. Wyprzedaże zaczynają się nawet w połowie, gdyż z nadejściem nowego czasu w przestrzeni zakupowej, sklepy chcą już zachęcać nowym towarem.

Black Friday i Cyber Monday

Szaleństwo zakupów związane z Czarnym Piątkiem opanowuje coraz więcej osób. Ta tradycja przywędrowała do nas z zachodu i mocno zadomowiła się w polskiej kulturze. Od kilku lat obchodzony jest w naszym kraju Black Friday i Cyber Monday. Jednakże daleko mu do Amerykańskich wyprzedaży, w trakcie których klienci osiągają ogromne rabaty. Podczas dni promocji Polacy mogą skorzystać z atrakcyjnych zniżek, ale nie powalają one na kolana. Sprzedawcy powinni nieco więcej zaryzykować, a zobaczyliby, że większe zniżki generują wyższy zysk.

Artykuł może zawierać treści komercyjne.

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje