piątek, 20 grudnia 2019 13:00

Wideo reklama hotelu - zobacz jak zrobić film promocyjny dla noclegów

Autor Bernard Szwabowski
Wideo reklama hotelu - zobacz jak zrobić film promocyjny dla noclegów

Wynajmując pokoje, niezależnie od wielkości obiektu, którym dysponujesz, zdarza się okres, kiedy nie masz w pełni wypełnionego kalendarza rezerwacji. Przy współpracy z portalem turystycznym Trivabook, chciałbym bezpłatnie udzielić Ci kilka wskazówek, jak zwiększyć zasięgi i zainteresowanie Twoim noclegiem, dzięki amatorskiej reklamie wideo, którą wykonasz sam.

Nazywam się Mateusz Gwóźdź, a marketing to moja pasja od 8 lat.

Dodaj bezpłatnie obiekt noclegowy na 30 dni, jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś.

Tylko w sierpniu portal odwiedziło 65 tys. użytkowników z Polski.

Jak zachęcić ludzi do noclegów za pomocą wideo?

Najprawdopodobniej zdajesz sobie sprawę, że nagrywanie wideo może być trudnym zadaniem

Tylko jeden świetny film może znacząco zwiększyć ilość osób w Twoim hotelu. W rzeczywistości masz gwarancję uzyskania dużych zysków z dobrego filmu. Z tego powodu, jeśli zależy Ci na zdobywaniu klientów przez marketing video - powinieneś umieścić ją na liście rzeczy do zrobienia.

Dlaczego wideo jest tak ważne dla noclegów.

1. YouTube jest drugą co do wielkości wyszukiwarką na świecie (po Google)? Wiesz, że ludzie uwielbiają oglądać wideo, ale możesz być zaskoczony, jak bardzo ludzie to uwielbiają.

2. Posiadanie nawet jednego video marketingowego kanału na Youtube z kilkoma filmami zwiększa widoczność Twojego pensjonatu czy kwatery. Taki film może zostać umieszczony w filmach rekomendowanych osobom, które przeglądały podobne wideo.

3. Film promocyjny hotelu zdecydowanie lepiej skupia uwagę, niż najlepsze zdjęcie.

4. Możesz zrobić z filmu prawdziwą wycieczkę po okolicy, sprawiając, że ludzie będą chcieli tutaj przyjechać.

5. Nie przekonały Cię jeszcze poprzednie punkty? A co powiesz na to: według badania witryn detalicznych przeprowadzonego przez Comscore, po obejrzeniu filmu ludzie pozostają na stronie www średnio o 2 minuty dłużej i są o 64% bardziej skłonni do zakupu.

Wskazówki, jak zrobić świetne wideo promocyjne pokoje noclegowe.

1. Korzystaj z ludzi, którzy mają wiedzę. Jeśli masz ograniczony budżet, ale posiadasz poręczny komputer, zadbaj o przyzwoitą kamerę, dobry mikrofon i statyw. Czytaj blogi ludzi zajmujących się wideo i poprawiaj jakość własnych filmów. Dołącz do grup na facebooku związanymi z amatorami wideo. Czerp inspiracje i kreatywne rozwiązania. Nie bój się zadawać pytań.

2. Zacznij od scenariusza. Przed zrobieniem pierwszej klatki musisz dokładnie wiedzieć, jakie słowa wypowiesz i jakie ujęcia wykonasz. Wejdź na Youtube i zobacz wideo konkurencyjnych ofert pokoi, kwater, pensjoantów czy hoteli.

3. Dodaj trochę humoru do swojego scenariusza. Rozśmieszanie ludzi nigdy nie zaszkodzi.

4. Mów do ludzi jak do znajomych, a nie jak firma do klientów.

5. Skoncentruj się na dwóch rzeczach: atrakcjach okolicy i jak dobrze spełniasz oczekiwania klientów. Wyeksponuj najważniejsze atuty.

6. Mów krótko. Długie filmy wymagają doświadczenia, aby utrzymać uwagę oglądających. Film promocyjny powinien mieć 60-120 sekund.

7. Polecaj zadowolonych klientów

Nie kieruj kamery i nie mów klientom, żeby coś powiedzieli. Rozpaczliwie bolesne jest oglądanie biznesowych filmów promocyjnych, w których klient patrzy na kamerę drapiącą się, by pomyśleć o tym, co powinien powiedzieć. Zadaj im pytanie typu „jak idzie podróż?” lub „więc co lubisz najbardziej w okolicy lub hotelu?” To daje im wskazówkę, by powiedzieć coś krótkiego i konkretnego.

8. W miarę możliwości filmuj do rana lub od późnego popołudnia. Światło wygląda lepiej, gdy słońce nie świeci zbyt mocno.

9. Uważaj na dźwięk. Najszybszym sposobem na sfilmowanie bezużytecznego wideo jest uzyskanie złego dźwięku. Mówię to na podstawie ciężko zdobytych doświadczeń.

Teraz masz świetny film obiektu turystycznego, umieść go na stronie www.

Wideo powinno zawsze znajdować się w jednym miejscu na stronie: u góry lub na środku.

Celem nr 1 każdej witryny internetowej noclegów z filmem musi być zachęcenie ludzi do oglądania tego filmu. Będzie to twoja największa broń sprzedaży. Wykorzystaj to w pełni.

Nagrywanie świetnego filmu przy ograniczonym budżecie

Po chwilowej analizie, łatwo jest obniżyć koszty produkcji wideo o połowę. Udało mi się dokładnie wykonać poniższy proces.

1. Największym kluczem do oszczędzania pieniędzy jest uwolnienie kosztów. Nie musisz używać tej samej osoby do filmowania i edycji. Sprawdź ceny u osób, które tylko zajmują się filmowaniem, tylko edycją (montażem) oraz porównaj ceny do kompleksowej obsługi.

2. Znajdź niezależnego kamerzystę korzystającego z opinii znajomych. Mając ograniczony budżet musisz odrzucić agencję wideo, ale nadal możesz mieć świetny materiał.

Wielu freelancerów jest świetnych w tym, co robią, ale mają niższe ceny.

Na zakończenie zapraszam Cię na portal Trivabook, oprócz umieszczenia oferty, dowiesz się więcej na temat marketingu w turystyce.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje

Rozrywka