W piątek (29 grudnia) oddano do ruchu aleję 29 Listopada. Od dziś na odcinku od ul. Woronicza do granicy Krakowa kierowcy mają do dyspozycji dwie jezdnie po co najmniej dwa pasy ruchu. Prace wykończeniowe dalej będą prowadzone na niektórych odcinkach dróg rowerowych i chodników.
Celem rozbudowy al. 29 Listopada jest poprawa warunków ruchu w północnej części Krakowa. Dzięki niej wyjazd z Krakowa w kierunku północnym ma stać się szybszy i łatwiejszy.
Od piątku (29 grudnia) użytkownikom udostępniono nową inwestycję. Na odcinku 2,6 km od ul. Woronicza do granicy miasta i budowanej obecnie północnej obwodnicy kierowcy mogą korzystać z dwóch jezdni – każda po co najmniej 2 pasy ruchu.
Nowe i zmienione skrzyżowania z ulicami, takimi jak Węgrzecka, Witkowicka, Belwederczyków, planowana ulica Iwaszki, Papierni Prądnickich, planowana Felińskiego, Banacha, ks. Meiera, Kuźnicy Kołłątajowskiej, Siewna, Powstańców, Rybianka, Dobrego Pasterza i Chlebowa, Nad Strugą i Woronicza, ułatwią podróż na północnym obszarze. Po oddaniu do użytku rozbudowanej alei 29 Listopada, na skrzyżowaniach i w głównym ciągu arterii zostanie uruchomiona nowa sygnalizacja świetlna. W początkowym okresie będzie działać w trybie stało-czasowym, z zamiarem późniejszego dostosowania do bieżących warunków ruchu w trybie akomodacyjnym.
Warto również zaznaczyć, że w ramach realizacji projektu powstały ścieżki rowerowe i ciągi pieszo-rowerowe o łącznej długości 5,3 km. Ponadto, utworzono buspasy o długości około 2,8 km, a także przeprowadzono przebudowę dwóch wiaduktów kolejowych – w obszarze ul. Siewnej i ul. Kuźnicy Kołłątajowskiej. Całkowicie nasadzono 371 drzew i ponad 17 tysięcy krzewów, z których część znalazła się na trzech nowych skwerach w rejonie ul. Chlebowej, ul. Rybianka i ul. Felińskiego, które zostały utworzone w ramach tego projektu.
Rozbudowa al. 29 Listopada na odcinku od ul. Woronicza do granicy Krakowa była dofinansowana ze środków unijnych.
Inf. i foto: UMK