Mimo że policjanci często apelują o rozwagę i informują o sposobie działania cyberoszustów wyłudzających pieniądze za pomocą kodów BLIK, nadal dochodzi do tego typu przestępstw. Mieszkanka powiatu nowosądeckiego przekonana, że opłaca przesyłki swojego męża, straciła 800 złotych.
W środę (28 listopada) mieszkanka powiatu nowosądeckiego została oszukana przez cyberprzestępcę podszywającego się pod jej męża. Kilka minut po godzinie 17:00 kobieta otrzymała przez komunikator internetowy wiadomość, wysłaną z należącego do jej męża konta na portalu społecznościowym, z prośbą o udostępnienie dwóch kodów BLIK na łączną kwotę 800 złotych, potrzebnych do opłacenia dwóch przesyłek.
Kobieta już wcześniej wielokrotnie przekazywała mężczyźnie kody BLIK, dlatego nie była zaskoczona tą prośbą. Wysłała zatem wiadomość z kodami i niczego nie podejrzewając, szybko je zatwierdziła.
Zorientowała się, że coś jest nie tak, dopiero kiedy poproszona o wygenerowanie kolejnego kodu, zamierzała potwierdzić transakcję na kwotę 1000 złotych. Wówczas zauważyła, że pieniądze mają zostać wypłacone w bankomacie, dlatego natychmiast anulowała transakcję. Sprawdziła także dwie poprzednie. Okazało się, że oszust, który przejął konto jej męża na portalu społecznościowym i podszywał się pod niego, wypłacił pieniądze w bankomacie na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.
Mieszkanka powiatu nowosądeckiego o przestępstwie powiadomiła policjantów, którzy pracują nad tą sprawą. Należy jednak pamiętać, że transakcji dokonanej za pomocą kodu BLIK nie można cofnąć, dlatego funkcjonariusze apelują o czujność i zachowanie ostrożności, szczególnie w okresie przedświątecznym, kiedy częściej niż zwykle dokonujemy zakupów i korzystamy z płatności bezgotówkowych.
inf./fot: KMP Nowy Sącz