środa, 21 grudnia 2022 13:19

CRO — czyli jak sprawić, by użytkownicy, którzy wchodzą na twoją stronę stali się kupującymi?

Autor Artykuł sponsorowany
CRO — czyli jak sprawić, by użytkownicy, którzy wchodzą na twoją stronę stali się kupującymi?

Chcesz sprawić, by internauci nie tylko wchodzili na twoją stronę, ale też wykonywali działania, na których ci zależy? Częściej dokonywali zakupów? Zapisywali się do newslettera? Rezerwowali termin usługi? CRO to działania, które mają na celu skłonienie klienta do czynności, które przyniosą ci zysk. Zwiększysz tym samym swój przychód, bez dodatkowego inwestowania w generowanie wizyt na stronie. Przeczytaj poniższy artykuł i sprawdź, jak podnieść efektywność sprzedawanych produktów.

Czym jest CRO i dlaczego wprowadzenie go na swoją stronę ci się opłaci?

Działania mające na celu przekształcenie odwiedzających twoją stronę w klientów nazywamy optymalizacją konwersji. To skupienie się na ruchu, który już występuje w twojej witrynie i wyciągnięcie z niego jak największych korzyści. Aby to zrealizować, należy poznać współczynnik konwersji (stosunek osób przeglądających witrynę do tych, które wykonały pożądane przez ciebie działanie), a następnie go zoptymalizować (optymalizacja współczynnika konwersji to inaczej CRO). Dzięki temu zlikwidujesz te elementy swojej strony, które hamują internautów przed dokonaniem zakupów czy rezerwacją usługi.

Co hamuje użytkowników przed skorzystaniem z twojej oferty?

Czynników, które blokują potencjalnych klientów przed zrealizowaniem zamówienia na twojej stronie, może być wiele. Być może twoja strona zbyt wolno się ładuje? Poruszanie się po niej jest nieintuicyjne? Jedyny sposób na dokonanie zakupów to rejestracja w twoim portalu? Klienci tego nie lubią! Szukają prostych w obsłudze sklepów i takich, które pozwolą im na szybkie znalezienie produktu i równie sprawne kupienie go.

Dlaczego w kwestii optymalizacji współczynnika konwersji warto zaufać profesjonalistom?

Warto w kwestii CRO zaufać doświadczonej agencji, która przeprowadzi audyt na twojej stronie i wprowadzi potrzebne zmiany. Dzięki temu dowiesz się, co można ulepszyć w twoim sklepie, by podnieść sprzedaż.

Czasami czynności, które trzeba wykonać, by zwiększyć liczbę sprzedanych produktów, są nieoczywiste. To m.in. zmiana tekstu przycisku CTA, umieszczenie na stronie opinii osób, które dokonały już transakcji czy wykorzystanie video.

Powierzenie tych czynności specjalistom pozwoli na wprowadzenie na twoją stronę dokładnie tych działań, które trafią do twoich odbiorców i będą dopasowane do twojej branży, a w efekcie skutecznie podniosą sprzedaż i zwiększą twoje dochody.

Wzbudź zaufanie potencjalnych klientów — sprawdź, czy twoja strona zawiera te elementy

Użytkownicy decydują o tym, czy dokonają zakupu na twojej stronie nie tylko na podstawie atrakcyjności oferowanych przez ciebie produktów. Ważnym aspektem jest też to, czy twoja strona wzbudza zaufanie i czy jest wiarygodna. Czy klienci czują, że transakcje w twoim sklepie są bezpieczne? Zadbaj o to, umieszczając na stronie dane kontaktowe firmy: numer telefonu i adres mailowy.

Sprawdź też, czy zdjęcia twojego asortymentu są wyraźne i dobrej jakości. Jeżeli twój sklep wzbudzi zaufanie potencjalnych klientów, zwiększą się szansę, że to właśnie w nim kupią produkt, którego szukają — nie będą bali się udostępniać swoich danych, nie będą też mieli obaw przed tym, że zamówienie do nich nie dojdzie.

Zadbaj o optymalizację współczynnika konwersji na swojej stronie i osiągaj założone cele sprzedażowe! Szybko działająca witryna, w której łatwo znaleźć i kupić produkty pozostawi pozytywne wrażenia w pamięci twoich klientów. Dzięki temu zwiększy się szansa, że wrócą po kolejne produkty, a także polecą twój sklep znajomym. CRO to również inwestycja w przyszłe zyski!

Technologia - najnowsze informacje

Rozrywka