wtorek, 28 kwietnia 2020 10:53

Dlaczego powinieneś promować swoją markę we współpracy z influencerami?

Autor Artykuł sponsorowany
Dlaczego powinieneś promować swoją markę we współpracy z influencerami?

Współczesny marketing ma różne oblicza. Aktualnie jedną z najczęściej wybieranych form promocji jest influencer marketing. Jakie są jego najważniejsze zalety?

Czym jest influencer marketing?

Wśród dostępnych form współczesnego marketingu na plan pierwszy wysuwa się influencer marketing (influencer – z. ang ‘osoba wpływowa’). Jest to rodzaj marketingu, który polega na nawiązaniu współpracy z popularnymi osobami, działającymi przeważnie online, aby za ich pośrednictwem dotrzeć do ich odbiorców – widzów i słuchaczy.

Najczęściej w ten sposób prowadzony jest marketing na Instagramie, Facebooku, YouTube oraz innych portalach społecznościowych. Promocja bazuje wtedy głównie na internecie, lecz może przenosić się również do świata realnego, na przykład w formie akcji promocyjnych.

Współpraca obejmuje wtedy marketing afiliacyjny, a dokładnie programy partnerskie, które łączą ze sobą influencera oraz reklamodawcę. W ramach programu partnerskiego influencer prezentuje daną ofertę swoim fanom. Gdy decydują się oni na skorzystanie z niej, wtedy reklamujący otrzymuje stosowne wynagrodzenie.

Dlaczego warto zdecydować się na influencer marketing?

Ze względu na swoją specyfikę influencer marketing niesie ze sobą wiele korzyści. Dlaczego warto zdecydować się na taką metodę promocji w internecie?

Wśród najważniejszych korzyści związanych ze współpracą z influencerami warto wskazać na:

  • precyzyjne dotarcie do najbardziej zainteresowanej daną ofertą grupy docelowej,
  • wysoką autentyczność oraz wiarygodność reklamy skierowanej do określonej grupy, na przykład do młodzieży,
  • różne formy reklamy, na przykład jako sponsorowany wpis w mediach społecznościowych z grafiką, filmem, sesją zdjęciową,
  • zwiększone zaangażowanie odbiorców reklamy,
  • niskie koszty realizacji kampanii reklamowej tego typu.

Zatem współpraca z blogerami, vlogerami oraz innymi internetowymi osobistościami niesie ze sobą wiele zalet. Przy planowaniu kampanii reklamowych online warto więc wziąć pod uwagę taką formę promocji.

Obecnie w realizacji kampanii influencer marketingu pomagają wyspecjalizowane agencje reklamowe.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje

Rozrywka