poniedziałek, 2 sierpnia 2021 13:16

Jak promować produkty w internecie?

Autor Artykuł sponsorowany
Jak promować produkty w internecie?

Założenie sklepu internetowego nie jest niczym nierealnym. To świetny pomysł w dodatku dostępny dla każdego użytkownika internetu. Sposobów na promocję produktów w sieci nie brakuje, jeśli z branży e-commerce korzysta się umiejętnie. Czasami rzeczywistość przerasta sprzedawców i pojawiają się problemy w sprzedaży online. Nikt nie gwarantował, że biznes będzie prosperował na takim poziomie, żeby przynosiło to satysfakcję. Jak promować produkty w internecie i przyciągnąć uwagę klienta? Jak nie dopuścić do rozczarowania? Poznaj nasze sposoby.

1.      Social media

Zacznijmy od podstaw. Istotnym narzędziem są serwisy społecznościowe, w których jako firma musisz istnieć. Przeciętny użytkownik właśnie tam będzie Cię szukał. Facebook, Instagram, Tik Tok – to idealne miejsca, w których możesz reklamować swoje usługi i produkty. Zarówno w sposób mniej angażujący, np. poprzez zdjęcia połączone z krótkimi opisami, jak i bardziej – poprzez kreatywne filmiki! Tik Tok to platforma, która tworzy do tego idealne warunki. Natomiast zaletą promocji produktów na Facebooku jest post promowany, który jest skierowany do odpowiedniej grupy odbiorców. Dotarcie do nich w ten sposób to idealny pomysł!

2.      Filmy produktowe

Poza serwisami społecznościowymi, w których można działać na własną rękę dzięki zdjęciom, czy krótkim filmikom, warto zastanowić się również nad czymś, co dodatkowo zachęci klienta. Taką sprawę załatwi produkcja filmów produktowych. Dlaczego? Dobrze, żeby w Twoim sklepie internetowym były dostępne filmy, na których to Ty lub Twoi pracownicy wyjaśniacie, np. różnice między jakimiś produktami lub tłumaczycie, do czego coś służy. Pomysłów może być mnóstwo, wszystko zależy od asortymentu sklepu. Dzięki temu na pewno zwiększysz sprzedaż i zyskasz nowych klientów. Jeśli produkcja filmów produktowych, to tutaj - https://flipside.pl/filmy-produktowe/ - Flipside zadba o Ciebie najlepiej. To będzie strzał w dziesiątkę, w który warto zainwestować. Dobrze nakręcone filmy produktowe sprawią, że klienci będą świadomie robili zakupy, dzięki czemu zmniejszy się ilość zwrotów. Same korzyści!

3.      Reklama Google Ads

Jeśli nie jesteś widoczny w sieci, to ciężko będzie Ci zdobyć klientów. Większe szanse mają ci, którzy inwestują w swój sklep, tak, by później cieszyć się efektami. Do sklepu stacjonarnego, który nie ma ładnego szyldu i zachęcającej reklamy też nie wejdziemy – wybierzemy inny, taki, który w te rzeczy zainwestował.

Jeśli siedzisz w branży e-commerce, powinieneś zainteresować się usługą Google Ads. W bardzo dużym skrócie jest to płatna reklama. Po uruchomieniu takiej kampanii jesteś praktycznie od razu widoczny w Google. Jak to się dzieje? Wyniki płatne z reklamy są zawsze wyżej.

Taka reklama pokazuje bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Twoje produkty ze sklepu, jesteś więc w końcu widoczny w internecie!

4.      Oryginalne opisy

Sprzedaż internetowa produktu wprowadza pewne ograniczenia dla klienta. Nie może on produktu dotknąć, powąchać ani przetestować, przez co ciężej podjąć mu decyzję. W sklepie internetowym o klienta trzeba zadbać w inny sposób. Jeśli przychodzi on do Twojego sklepu, to znaczy, że zainteresował go produkt na podstawie wyników wyszukiwania i być może ceny. Nie pozwól więc, żeby uciekł, bo produkt nie ma opisu lub opis ten nie jest wystarczająco dobry!

Dobry opis produktu to podstawa. Musi być oryginalny, przecież taki sam produkt zapewne sprzedaje X innych sklepów. Pokaż, że w Twoim jest coś wyjątkowego. Unikatowy opis to jest klucz do sukcesu. Unikaj zdań wielokrotnie złożonych i wymieniania samych plusów. Znajdź złoty środek, opisuj tylko konkrety, bez cech wyimaginowanych. Nie popełniaj błędu „Kopiuj-wklej”! To tylko odstraszy klienta. Wróci wtedy tam, gdzie taniej.

5.      Opinie klientów

Przed opiniami się nie uchronisz. Im więcej, tym lepiej, ponieważ one również zapewniają marketing. To, jak zadbasz o klienta, o jego obsługę, to już zależy od Ciebie i Twoich pracowników. Jeśli zrobisz to dobrze, jeśli transakcja przebiegnie pomyślnie, klient będzie zadowolony, produkt zgodny z opisem, to i opinia będzie dobra. Przyjdzie kolejny klient i zanim dokona on zakupu, to będzie chciał się upewnić czy warto akurat tutaj dokonać transakcji i kupić dany przedmiot. Co zrobi? Sprawdzi opinie innych. Przyjmuj negatywne opinie i krytykę. Nie uciekaj przed odpowiedzialnością. Zadbaj o klientów, o produkty dobrej jakości, o kulturalny personel, a marketing i dobre opinie będą ewoluowały.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje