poniedziałek, 19 lipca 2021 11:30

Jak sprawdzić, czy Twój sklep internetowy jest przyjazny użytkownikom?

Autor Tomasz Stępień
Jak sprawdzić, czy Twój sklep internetowy jest przyjazny użytkownikom?

Z możliwości robienia zakupów przez internet korzysta coraz więcej osób. I to nie tylko z pokolenia Y i Z, ale także millenialsów urodzonych w drugiej połowie XX wieku. W sieci kupujemy nie tylko przedmioty dostarczające rozrywki, czyli książki, drobną elektronikę, gry i płyty, ale także odzież, obuwie, elementy wyposażenia wnętrz, sprzęt sportowy oraz urządzenia AGD i RTV.

Coraz większą popularnością cieszą się także zakupy spożywcze online. To dobra wiadomość dla właścicieli sklepów internetowych. Wraz z popytem na usługi internetowe wzrosły również oczekiwania użytkowników. Jak im sprostać w czasach tak silnej konkurencji? Podpowiadamy!

Jeśli chcesz zwiększyć szansę na to, że użytkownik po wejściu na Twoją stronę, zostanie na niej dłużej i być może dokona konwersji (np. zapisując się na neswletter, robiąc zakupy lub wysyłając zapytanie ofertowe), musisz zwrócić uwagę na kilka rzeczy m.in.:

  • szybkość ładowania strony

Dobre pierwsze wrażenie można zrobić tylko raz. Zbyt długie wczytywanie się strony jest jak faux pas popełnione przed nowo poznanymi osobami. W wielu przypadkach takie zachowanie przekreśla szansę na bliższą znajomość. Podobnie jest z szybkością ładowania się strony internetowej sklepu online. Jeśli proces ten trwa zbyt długo, zirytowany użytkownik opuści serwis i pójdzie do konkurencji. Dlatego warto zadbać, aby nie przekreślić swoich szans już na starcie. Szybkość ładowania strony można sprawdzić za pomocą narzędzi dostępnych za darmo w sieci. Wiele wskazuje na to, że czas ładowania się witryny może być jednym z czynników rankingowych Google.

  • dopasowanie sklepu do urządzeń mobilnych

Jak pokazuje najnowsze badanie przygotowane przez Gemius Polska wraz z Izbą Gospodarki Elektronicznej pt. „E-commerce w Polsce”, coraz więcej osób wykorzystuje do zakupów urządzenia mobilne. Dla grupy wiekowej 15-24 lat to aż 92%! Dlatego dopasowanie wyglądu witryny do urządzeń mobilnych to konieczność, szczególnie jeśli kierujesz swoją usługę lub produkty do osób młodych należących do pokolenia Y i Z.

  • intuicyjność serwisu

Zadbaj o to, aby najważniejsze elementy na stronie znajdowały się w miejscach, w których użytkownik spodziewa się je znaleźć, Menu powinno znajdować się na górze strony, koszyk w prawym górnym rogu, a zakładka kontakt w stopce (numer telefonu można umieścić także w prawym górnym rogu witryny obok koszyka). Spraw, by użytkownik wiedział, w którym miejscu serwisu dokładnie się znajduje (np. Obuwie > obuwie damskie > mokasyny > mokasyny skórzane). Wykorzystaj w tym celu nawigację okruszkową (tzw. breadcrumbs). Dzięki temu użytkownik z łatwością będzie mógł cofnąć się do poprzednich podstron.

  • użyteczność serwisu

Maksymalnie skróć czas robienia zakupów. Zadbaj o to, aby klient miał możliwość zastosowania odpowiednich filtrów (np. koloru czy rozmiaru). Pamiętaj o dokładnych opisach kategorii i poszczególnych produktów. Uwzględnij w nich frazy kluczowe, dzięki którym Twój sklep będzie widoczny na wyższych pozycjach w wynikach wyszukiwania w Google.

To tylko podstawowe zasady tworzenia sklepu przyjaznego użytkownikom. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej na ten temat, sprawdź ofertę profesjonalnych kursów UX (np. user experience szkolenie).

Styl Życia

Styl Życia - najnowsze informacje