Do 18 kwietnia można składać oferty w przetargu na budowę kładki nad Wisłą pomiędzy Kazimierzem a Ludwinowem. Zarząd Inwestycji Miejskich szuka firmy, która wykona kolejną w Krakowie przeprawę dla pieszych i rowerzystów.
Będzie długa na ok. 130 m, szeroka na prawie 14 m, a w najwyższym punkcie wysoka na blisko 16 m. Kładka Kazimierz-Ludwinów, bo o nią chodzi ma połączyć bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej.
Przeprawa zapewni dogodne połączenie dla pieszych i rowerzystów z pominięciem istniejących mostów drogowych. Oznacza to usprawnienie podróży i skrócenie czas dojazdu pomiędzy obszarami miasta zlokalizowanymi po przeciwnych stronach rzeki. Tereny sąsiadujące z nową przeprawą staną się bardziej atrakcyjne dla mieszkańców. Budowa kładki zwiększy również wykorzystanie walorów Wisły oraz jej bulwarów. – Po żmudnych i czasochłonnych przygotowaniach tego projektu, uzyskaniu wszelkich zgód administracyjnych i zapewnieniu finansowania, ogłosiliśmy przetarg na budowę kładki. Termin zgłaszania ofert mija 18 kwietnia – informuje Łukasz Szewczyk, dyrektor Zarządu Inwestycji Miejskich w Krakowie. Sama realizacja inwestycji miałaby potrwać ok. 26 miesięcy od momentu podpisania umowy z wykonawcą.
Kontrowersyjna
Szacuje się, że budowa kładki wyniesie ok. 100 mln zł. Jednak jakie będą faktyczne koszty okaże się po otwarciu ofert przetargowych. Warto dodać, że rząd przyznał dofinansowanie w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
Zdaniem radnego Łukasza Maślony "pod względem komunikacyjnym dużo bardziej pożądana jest budowa kładki Zwierzyniec - Dębniki": – Prezydent jednak uparł się na kładkę w pobliżu Wawelu, zapewne z chęci budowy kolejnej po Tauron Arenie czy ICE Kraków wielkiej inwestycji. Wydaje się jednak, że można było lepiej przeznaczyć środki z Polskiego Ładu na projekty bliższe mieszkańcom całego Krakowa.
- Czytaj więcej:

Kładka Kazimierz – Ludwinów realizowana jest według koncepcji Biura Projektów Lewicki Łatak. Obiekt mostowy będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w masywnych żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego oraz środkowego pomostu widokowego.
Warto wiedzieć, że w tym roku planowane jest za to otwarcie kładki dla pieszych i rowerzystów pomiędzy Grzegórzkami a Zabłociem. To wspólny projekt Gminy Kraków i PKP PLK SA. Przeprawa ma być dostępna jeszcze w czerwcu.
Fot.: Wizualizacja: Biuro Projektów Lewicki Łatak Sp. z o.o. Sp. K.