poniedziałek, 16 maja 2022 08:57

Najważniejsze dla turystów w 2022 roku - elastyczność rezerwacji

Autor kal
Najważniejsze dla turystów w 2022 roku - elastyczność rezerwacji

Ostatnie lata naznaczone kryzysem pokazały, że sytuacja na świecie może skutecznie pokrzyżować plany — zarówno te prywatne, jak i biznesowe. Skutki tego obserwujemy również w branży turystycznej. Elastyczność w dokonywaniu rezerwacji miejsc noclegowych stała się dla podróżujących najważniejszym kryterium przy wyborze obiektu turystycznego na wynajem. Na co goście zwracają uwagę?

Zmiana planów bez dodatkowych kosztów.

Ważnym punktem dla  gości rezerwujących noclegi w 2022 jest możliwość swobodnej anulacji bez ponoszenia dodatkowych kosztów. Oczywiście takie rozwiązanie, choć idealne dla podróżujących, może być trudne dla właścicieli obiektów noclegowych. Wielkie hotele stosując technikę overbookingu, często oferują darmową anulację pobytu w dowolnym momencie. Niestety gospodarze mniejszych pensjonatów czy apartamentów na wynajem potrzebują zwykle trochę czasu na zapełnienie luki w kalendarzu. Warto więc rozważyć kompromis w postaci wyznaczenia terminu, do którego goście będą mogli zrezygnować z rezerwacji i odzyskać wpłacony wcześniej zadatek. Takie zasady powinny być jasno opisane w regulaminie obiektu oraz widoczne dla gości podczas rezerwacji. Zaopatrując się w odpowiedni darmowy kalendarz rezerwacji, z łatwością przekażesz gościom wszelkie potrzebne informacje.

Co zamiast zwrotu zadatku?

Może się zdarzyć, że goście anulują rezerwację po terminie, do którego przysługuje im zwrot zadatku. Jeśli do daty rezerwacji zostało jeszcze trochę czasu, a tym samym jest szansa, że termin ten się jeszcze sprzeda, warto rozważyć wyjście gościom naprzeciw. Z pewnością docenią oni indywidualne podejście co pozytywnie wpłynie na wizerunek obiektu oraz opinie w internecie. Co więc można zrobić?

Zaproponuj przeniesienie rezerwacji na inny termin.

Przeniesienie rezerwacji i wpłaconego zadatku na inny termin wydaje się oczywistym rozwiązaniem, jednak warto dobrze przemyśleć zasady takiej procedury. Jeśli w regulaminie obiektu masz zapis o darmowej anulacji przed upływem wskazanego terminu, a jednocześnie chcesz zezwolić na przenoszenie rezerwacji, określ jasne zasady. Dobrym pomysłem jest zapis informujący o braku możliwości uzyskania zwrotu przedpłaty w przypadku przeniesienia terminu po upływie czasu darmowej anulacji. W innym przypadku mogą zdarzyć się goście, którzy to wykorzystają.

Zwrot zadatku, jeśli termin zostanie zajęty.

Możesz też umówić się z gośćmi, że opłata rezerwacyjna zostanie zwrócona, jeśli znajdziesz innych chętnych na ten termin. Goście będą zadowoleni, a obiekt noclegowy na tym nie straci, jeśli nie licząc czasu i ewentualnych kosztów poniesionych z tytułu promowania oferty last minute. W ostateczności warto więc dać gościom możliwość samodzielnego znalezienia zastępstwa. Mogąc zaoszczędzić, z pewnością skontaktują się z rodziną i przyjaciółmi i zrobią co w ich mocy, by ich przekonać.

Sprawdzonym pomysłem jest też promocja oferty last minute w mediach społecznościowych. Zarówno gospodarz jak i goście mogą oznaczać miejsce wyjazdu w relacjach na Instagramie. Zwiększenie zasięgu informacji o wolnym terminie może zapełnić nam ten termin ale i przynieść rozgłos na kolejne wolne daty.

Rezerwacje last minute.

Termin last minute przestał być popularny tylko w kontekście zagranicznych wycieczek zorganizowanych. Podróżujący po Polsce w 2022 mają tendencję do rezerwowania na ostatnią chwilę. Jednak w odróżnieniu od  zagranicznych wakacji, powodem nie jest cena. Rezerwując na krótko przed terminem, goście czują się pewniej i nie obawiają się niespodziewanych przeszkód i straty pieniędzy na nieodbytą rezerwację. Niestety, dla gospodarzy obiektów noclegowych, tendencja do rezerwacji last minute może przysporzyć sporo stresu. Warto zatem umożliwić gościom więcej elastyczności i rozwiać obawy dotyczące rezerwowania noclegów z dużym wyprzedzeniem.

Turystyka

Turystyka - najnowsze informacje