Od środy wszyscy pasażerowie krakowskiej komunikacji miejskiej mogą zauważyć istotne zmiany w działaniu biletomatów znajdujących się w autobusach i tramwajach. Po wprowadzeniu nowego oprogramowania urządzenia przestaną obsługiwać bilety okresowe oraz Karty Krakowskie i Krakowskie Karty Miejskie.
Zarząd Transportu Publicznego zaznacza, że automaty pokładowe mają teraz koncentrować się na sprzedaży biletów jednorazowych i krótkoterminowych. Dzięki temu zakup biletu w „ostatniej chwili” stanie się szybszy i prostszy, a system będzie działał stabilniej.
Choć funkcjonalność pokładowych automatów uległa ograniczeniu, pasażerowie nadal mają dostęp do wszystkich opcji w innych punktach sprzedaży. Można korzystać z automatów stacjonarnych na przystankach, aplikacji mobilnych, Punktów Obsługi Pasażerów oraz Elektronicznego Konta Pasażera, gdzie możliwy jest zakup biletów okresowych oraz zarządzanie uprawnieniami kart miejskich.
Zmiana wynika m.in. z ograniczeń technicznych urządzeń w pojazdach, które nie zawsze umożliwiały bezproblemową sprzedaż biletów długookresowych. Statystyki wskazują również, że zakup takich biletów w biletomatach pokładowych stanowił zaledwie około 1 procent wszystkich transakcji.
ZTP zachęca wszystkich pasażerów, którzy regularnie korzystają z biletów okresowych, do korzystania z wygodnych form zakupu w sieci automatów stacjonarnych, przez aplikacje mobilne lub Elektroniczne Konto Pasażera, które gwarantują pełną funkcjonalność i bezpieczeństwo transakcji.
Foto: Mateusz Łysik/Głos24



















