Od 14 grudnia 2025 r. wejdzie w życie roczny rozkład jazdy 2025/2026. Dla pasażerów oznacza to krótsze czasy przejazdu na wybranych trasach, nowe możliwości dojazdu i łatwiejszy dostęp do informacji. W Małopolsce wróci ruch na pierwszym zmodernizowanym odcinku „Podłęże–Piekiełko”, a na korytarzu Kraków–Kielce pojawi się nowy przystanek. Jednocześnie część regionu odczuje skutki intensywnych prac torowych.
Nowy rozkład to efekt zakończonych modernizacji i podniesienia parametrów wielu linii. Oprócz zmian w ofercie przewozowej zarządca infrastruktury wdroży w całym kraju kody QR kierujące do aktualnych tablic odjazdów danej stacji w Portalu Pasażera. Funkcjonalność była testowana od września i zostanie rozszerzona na wszystkie lokalizacje, co ułatwi sprawdzenie bieżących zmian na telefonie.
Małopolska zyska nowe przystanki
W regionie pojadą pociągi po zmodernizowanym, górskim fragmencie linii 104. Uruchomiona zostanie stacja Rabka Zaryte, co pozwoli wydłużyć połączenia regionalne dotąd kończące bieg w Rabce-Zdroju; na odnowionym odcinku składy pojadą nawet 100 km/h. Równolegle do użytku wejdzie przystanek Mnichów na trasie Kraków–Kielce, zwiększając dostęp do kolei w tym korytarzu — każdego dnia zatrzyma się tam 30 pociągów.
Najwięcej utrudnień należy się spodziewać na linii nr 8 między Krakowem Głównym, Miechowem i Tunelem oraz na odcinku Kozłów–Sędziszów. Ruch jednotorowy i liczne zmiany organizacyjne przełożą się na skrócenie relacji części pociągów, trasy objazdowe i wydłużone czasy przejazdu; od połowy stycznia zakres robót dodatkowo wzrośnie. Zakończenie zasadniczych prac między Krakowem a Tunelem jest planowane na sierpień 2026 r.
Aktualne odjazdy i komunikaty o zmianach będą dostępne w Portalu Pasażera (także z poziomu kodów QR wywieszanych na stacjach) oraz w aplikacjach przewoźników i na tablicach informacyjnych. Przed podróżą warto skontrolować wybrany kurs — zwłaszcza na liniach objętych pracami torowymi.



















