– Wielkie brawa dla pracowników MPK, a przede wszystkim dyspozytora ruchu, pana Krzysztofa, którzy wczoraj pomogli szybko odnaleźć zagubionego 10-latka – poinformowało za pośrednictwem Facebooka Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie.
W środę (24 stycznia) na infolinię MPK zadzwoniła zdesperowana matka, która poszukiwała swojego dziecka. Podczas rozmowy kobieta poinformowała, że w autobusie linii 125 pozostał jej 10-letni syn. Telefonująca poprosiła pracownika infolinii o pomoc w jego odnalezieniu.
Szybka akcja
Sprawa natychmiast trafiła do dyspozytora MPK, który błyskawicznie ustalił w którym autobusie podróżuje dziecko. Pan Krzysztof następnie skontaktował się z kierowcą autobusu, prosząc go o to, by zaopiekował się chłopcem i zawiózł go do pętli Mały Płaszów. Na miejsce wysłano inspektorów ruchu, którzy przejęli opiekę nad 10-latekiem, aż do czasu przyjazdu jego rodziców.
Pracownicy MPK nie tylko zapewniają bezpieczną komunikację, ale również skutecznie reagują w sytuacjach awaryjnych, dbając o bezpieczeństwo podróżnych, zwłaszcza tych najmłodszych.
Fot. Ilustracyjne/Głos24 Mateusz Łysik








![Fundacje z sercem dla zwierząt! Ruszyła akcja ratunkowa gołębi na Rynku Głównym [WIDEO, ZDJĘCIA]](https://cdn.glos24.pl/2025/10/2025-10-22-Fundacja-R-bmy-Sobie-Krak-w-Go--bie---Krak-w---2025-005_w300.webp)




![Wszystkich Świętych w Krakowie. Więcej tramwajów i autobusów do cmentarzy [SPRAWDŹ ROZKŁAD]](https://cdn.glos24.pl/2025/10/tramwaj-1_w300.webp)
![Za nami początek Targów Książki w Krakowie. Tłumy czytelników w Hali Expo! [ZDJĘCIA]](https://cdn.glos24.pl/2025/10/Za-nami-pocz-tek-Targ-w-Ksi--ki-w-Krakowie.-T-umy-czytelnik-w-w-Hali-Expo---GALERIA-_w300.webp)




