– Wielkie brawa dla pracowników MPK, a przede wszystkim dyspozytora ruchu, pana Krzysztofa, którzy wczoraj pomogli szybko odnaleźć zagubionego 10-latka – poinformowało za pośrednictwem Facebooka Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne S.A. w Krakowie.
W środę (24 stycznia) na infolinię MPK zadzwoniła zdesperowana matka, która poszukiwała swojego dziecka. Podczas rozmowy kobieta poinformowała, że w autobusie linii 125 pozostał jej 10-letni syn. Telefonująca poprosiła pracownika infolinii o pomoc w jego odnalezieniu.
Szybka akcja
Sprawa natychmiast trafiła do dyspozytora MPK, który błyskawicznie ustalił w którym autobusie podróżuje dziecko. Pan Krzysztof następnie skontaktował się z kierowcą autobusu, prosząc go o to, by zaopiekował się chłopcem i zawiózł go do pętli Mały Płaszów. Na miejsce wysłano inspektorów ruchu, którzy przejęli opiekę nad 10-latekiem, aż do czasu przyjazdu jego rodziców.
Pracownicy MPK nie tylko zapewniają bezpieczną komunikację, ale również skutecznie reagują w sytuacjach awaryjnych, dbając o bezpieczeństwo podróżnych, zwłaszcza tych najmłodszych.
Fot. Ilustracyjne/Głos24 Mateusz Łysik