czwartek, 25 sierpnia 2022 08:48

Ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej?

Autor Artykuł sponsorowany
Ile kosztuje stworzenie aplikacji mobilnej?

Aplikacja mobilna to jeden z najefektywniejszych sposobów na to, by rozwinąć biznes i zachęcić szerszą grupę odbiorców do skorzystania z naszej oferty. Warto jednak mieć świadomość, że jest to także inwestycja, która musi zostać odpowiednio przeanalizowana pod kątem rentowności. Ile kosztuje wytworzenie i wypromowanie aplikacji mobilnej?

Od czego zależy koszt stworzenia aplikacji?

Niejednokrotnie mieliśmy okazję przeczytać lub posłuchać o historiach programisty amatora, który samodzielnie zbudował aplikację wartą obecnie kilka milionów dolarów. Choć takie sytuacje oczywiście mają miejsce, nie należą one do zbyt częstych.

Prawda jest taka, że tworzenie aplikacji mobilnych to ogromna inwestycja, która angażuje duże zasoby zarówno po stronie finansów, technologii, jak i zespołu programistycznego. Ostateczna cena budowy aplikacji nigdy nie jest łatwa do oszacowania na poziomie pierwszych rozmów, a jest to związane z szeregiem czynników, które kształtują cenę danego rozwiązania. Czy aplikacja będzie pisana od samych podstaw, czy też będzie bazowała na znanych frameworkach? Na jaki system operacyjny ma być przeznaczona aplikacja? Jaka ma być wielkość aplikacji i jakie funkcje ma zawierać? Jaki jest termin ostateczny, który wymaga oddania gotowej aplikacji? Te pytania w dużej mierze determinują koszty związane z wytworzeniem gotowego produktu.

Ile kosztuje aplikacja mobilna?

Efekt jest taki, że aplikacja mobilna wysokiej jakości, która będzie dostępna zarówno dla użytkowników smartfonów Apple, jak i tych z Androidem, to koszt od 15 tysięcy złotych do nawet kilkuset tysięcy złotych.

Jak więc widać, widełki są bardzo szerokie, a dziesiątki czynników wpływają na to, czy cena będzie niższa, czy jednak aplikacja stanowić będzie poważną inwestycję finansową. Pamiętajmy o alternatywie w postaci responsywnej strony internetowej, jednak w dobie tak świadomego wykorzystywania smartfonów, nie jest to rozwiązanie optymalne i zgodne z dobrymi praktykami UX.

Koszt promowania aplikacji mobilnej

Samo stworzenie aplikacji mobilnej to tylko początek. Aplikacja została przecież stworzona, by użytkownicy z niej korzystali. A to, by była ona rozpoznawalna, zależy od procesów związanych bezpośrednio z promocją aplikacji.

I tutaj pojawiają się dodatkowe koszty. Wprawdzie nie są one tak duże, jak koszt samego stworzenia aplikacji, bo promocja to w dużej mierze reklamowanie aplikacji na własnej stronie i social mediach, jednak musimy mieć świadomość, że te działania są niezbędne, o ile planujemy rozwijać koncepcję marki wykorzystującej nowoczesne technologie w branży.

Finanse i Gospodarka

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje