piątek, 24 stycznia 2020 10:03

Jak chatbot wspiera działania marketingowe? [rozmowa z botem]

Autor Artykuł sponsorowany
Jak chatbot wspiera działania marketingowe? [rozmowa z botem]

Konkurencja na rynku niemal każdej branży jest wysoka. Właściciele firm cały czas szukają innowacyjnych rozwiązań, by wyróżnić się na jej tle. Ich działania marketingowe muszą być dostosowane do rzeczywistości, która zmienia się diametralnie, z powodu szybkiego rozwoju technologii. Niemożliwe staje się znalezienie jednego sposobu na przyciągnięcie klientów, który będzie się sprawdzał latami. Jak więc radzą sobie marketerzy?

Chatbotowa rewolucja

Dużą zmianą w komunikacji z klientami jest wprowadzenie chatbotów zastępujących rozmowy z konsultantem. Jeśli chatbot jest stworzony w odpowiedni sposób, po dokonanej analizie pytań potencjalnych i obecnych klientów, znacząco wpływa na jakość obsługi. Chatboty są w stanie rozwiązywać większość problemów, dlatego jeśli korzystałeś z usług call center, obniżysz koszty jej utrzymania. Zwiększysz również satysfakcję klientów, szczególnie introwertyków, dla których rozmowa z człowiekiem stanowi barierę. Poza tym wpłyniesz na zadowolenie przez uzyskanie odpowiedzi w krótkim czasie.

Zwiększenie zaangażowania klientów

Chatboty można wykorzystywać do budowania zaangażowania. Przykładem są chociażby działania offline przenoszone do sieci. Konkursy za pośrednictwem bota są prostsze w organizacji i obsłudze. Osoby biorące w nich udział przesyłają w wiadomości odpowiedzi konkursowe, bez różnicy czy to jest tekst, zdjęcie czy film, a system zbiera wszystkie dane w zorganizowany sposób. Ułatwia to również przeglądanie prac oraz wyłonienie zwycięzców. Poza tym, firmy posiadające chatboty często organizują zabawy. Gry miejskie polegające na podchodach, gdzie podpowiedzi wysyłane są w wiadomości, a zadania wykonywane na przykład w turystycznej części miasta czy skanowanie produktów, aby uzyskać szczegółowe informacje o nich, wyzwania ekologiczne, językowe - to wszystko już się dzieje. Wykorzystując chatboty można z bardzo dobrym wynikiem przyciągnąć tłumy młodych ludzi.

Zachęcenie do skorzystania z promocji

Niewątpliwą zaletą dla właścicieli firm jest możliwość wysyłania powiadomień osobom, które wcześniej wyraziły na to zgodę. Otwieralność tych wiadomości jest na poziomie 99%. Porównując to do otwieralności wiadomości mailowych, jednoznacznie możemy stwierdzić, że jest to sposób, w który naprawdę warto inwestować. Wiadomości te mogą zawierać przycisk kierujący do sklepu internetowego, odpowiedniej podstrony lub landing page. Można również pokazać na poziomie chatbota produkty w przecenie i proces dodania do koszyka przenieść właśnie do tego narzędzia. Zmniejszy to liczbę koniecznych zadań do wykonania przez klienta, przybliżając go do zakupów.

Przywiązanie do marki

Wszystkie te działania sprowadzają się do jednego, czyli do budowania więzi z marką. Firmy dbające o to są na wygranej pozycji. Szczególnie w sytuacji kiedy oferowany produkt tak naprawdę niczym nie różni się od konkurencji. Jest to działanie długofalowe i nawet jeśli teraz wymaga od nas wykonania wielu nadprogramowych zadań, po jakimś czasie zwróci się zadowolonymi, powracającymi klientami, mówiącymi dobrze o firmie.

Finanse i Gospodarka - najnowsze informacje