piątek, 10 września 2021 08:53

Jak unowocześnić tradycyjny sposób sprzedaży opon?

Autor Artykuł sponsorowany
Jak unowocześnić tradycyjny sposób sprzedaży opon?

Jak usprawnić i zwiększyć sprzedaż opon w stacjonarnym sklepie z oponami bądź w serwisie?

Prowadzisz serwis samochodowy bądź wulkanizacyjny? Istnieją metody, które pozwolą usprawnić i zwiększyć sprzedaż opon także w Twojej firmie.

Podczas gdy tradycyjne taktyki sprzedaży, takie jak witanie klientów i określanie ich potrzeb, prawdopodobnie zawsze będą częścią Twojej tradycyjnej strategii sprzedaży opon, technologia może usprawnić kroki, takie jak tworzenie rekomendacji produktów, sprawdzanie dostępności produktów, przedstawianie klientom specyfikacji opony lub finalizacja zakupu.

Uczyń swoich sprzedawców ekspertami od opon i od sprzedaży

Wykorzystanie nowych technologii w sprzedaży, umożliwia skrócenie czasu potrzebnego na zawarcie umowy sprzedaży, dając Twoim pracownikom czas na to, co robią najlepiej — na sprzedaż większej liczby opon, pozostawiając proces obsługi zamówienia programowi komputerowemu.

Dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii i za sprawą programów automatyzujących sprzedaż, które integrują się ze stanami magazynowymi w sklepie i hurtowniami, sprzedawcy opon mają na wyciągnięcie ręki najbardziej aktualne i dokładne informacje o tym, co jest dostępne w magazynie, u dostawców i hurtowników dla ich klientów.

Programy do sprzedaży opon integrują się z magazynami dostawców i systemami hurtowników, umożliwiając błyskawiczne znalezienie opony spełniającej kryteria klienta, zwizualizowanie oferowanego produktu dzięki wyświetleniu zdjęcia, wyświetleniu wygenerowanej w programie etykiety oponiarskiej oraz szczegółowych danych na temat parametrów opony oraz jej dostępności u poszczególnych dostawców.

Program dostarczając sprzedawcom możliwie jak największej ilości informacji na temat oferowanych opon, przekształci ich ze sprzedawców w prawdziwych ekspertów tej kategorii produktów. Występujący w roli eksperta sprzedawca, wzbudza zaufanie i daje klientom poczucie, że mogą polegać na jego opinii. Obsługa przez eksperta zwiększa satysfakcję klientów. Jeśli będą oni jednak mieli wrażenie, że Twoi pracownicy nie mają solidnej wiedzy na temat Twojej oferty i kategorii produktów, który oferujesz, niesprawny proces sprzedażowy zapisze się w ich pamięci na długie lata. Tak zapisany w pamięci klientów obraz Twojej firmy sprawi, że podczas kolejnego zakupu opon, klienci będą bardziej podatni na próby odebrania ich Tobie przez konkurencję.

Dzisiejsi nabywcy oczekują transparentności w procesie zakupowym, więc takie zabiegi jak udostępnianie im tabletu, bądź ekranu z produktem i ofertą, dają im wrażenie większej kontroli nad zakupem i większej przejrzystości procesu zakupowego.

Ostatnie badania pokazują, że używanie obecnie ekranów sklepowych oraz tabletów na terenie sklepów stacjonarnych, polepsza doświadczenie klienta ze sklepem. Możliwość interakcji z tabletem bądź komputerem, który dostarcza dodatkowych informacji na temat produktów znajdujących się w ofercie sklepu, sprawia, że wrażenia z pobytu w sklepie są wzmocnione i zapadają w pamięć. Niedostarczenie klientom wyczerpujących informacji o oponie, prawdopodobnie sprawi, że wielu z nich skorzysta z własnych urządzeń do zdobycia informacji o produkcie i do porównania cen wybranego modelu u różnych podmiotów w Internecie.

Sfinalizowanie zamówienia z poziomu tabletu bądź telefonu pozostawi wrażenie obsługi na najwyższym, nowoczesnym poziomie. Poszukujący w oponach gwarantu bezpiecznej jazdy klienci, pragną by zamawiane przez nich opony spełniały najwyższe standardy i produkowane były z wykorzystaniem najnowszych technologii. Sposób sprzedaży powinien zostać zrealizowany na poziomie, jakiego klient oczekuje również od zakupionego produktu. Oba te elementy- produkt i sposób jego sprzedaży, tworzyć muszą spójne wrażenie zaoferowania klientowi nowoczesnego produktu.

Jeśli jednak finalizacja zakupu następuje w sposób tradycyjny, zamiast umieszczać wyświetlacz ceny między klientem a personelem sprzedaży — co jasno pokazuje, że to sprzedawca ma kontrolę — umieść go w formie ekranu, który widoczny jest zarówno dla sprzedawcy jak i dla kupującego.

Po wdrożeniu dedykowanego narzędzia do sprzedaży opon możesz ujednolicić sposób, w jaki Twój zespół zarządza ofertami opon, i na bieżąco śledzić wyniki sprzedaży korzystając z funkcji raportowania w programie.

Przytoczony sposób na poprawę sprzedaży opon, to tylko część z możliwości, które pomogą rozwijać Twój biznes. Poznaj ofertę DP INTERNET, jeśli jesteś zainteresowany konsultacją w zakresie budowania modelu biznesowego i pomocą we wdrażaniu oraz rozwijaniu Twojego interesu, dzięki przenoszeniu go do Internetu. Usługi DP INTERNET obejmują między innymi projektowanie stron internetowych serwisów samochodowych, zakładanie sklepów internetowych z oponami, wdrażanie oprogramowania dla branży oponiarskiej. Skonsultuj się z DP INTERNET - praktykami branży, którzy przedstawią Ci strategię stałego rozwoju firmy z branży motoryzacyjnej od A do Z, od  etapu pomysłu po stały rozwój.

Motoryzacja

Motoryzacja - najnowsze informacje