poniedziałek, 16 listopada 2020 14:11

Kraków. Czterech chętnych na rozbudowanie obwodnicy

Autor Marzena Gitler
Kraków. Czterech chętnych na rozbudowanie obwodnicy

Czterech wykonawców chce budować trzeci pas na A4 od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu ul. Kąpielowej.

Do  przetargu na projekt i budowę trzeciego pasa prawej jezdni A4 (kierunek  od Katowic do Rzeszowa), od węzła Kraków Południe do wiaduktu w ciągu  ul. Kąpielowej,  wpłynęło 4 oferty. Najniższą cenę zaoferowało Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe z Dębicy i wynosi ona 14 480 790,00 zł. Najwięcej za wykonanie zadania zaproponowała firma SARIVO Infrastruktura z Krakowa, bo 16 435  326,17 zł. Komisja przetargowa oceni teraz oferty i wskaże najkorzystniejszą.

Oferty do przetargu złożyli:

  • Przedsiębiorstwo Drogowo – Mostowe Spółka Akcyjna, oferując cenę 14 480 790,00 zł,
  • SARIVO Infrastruktura Sp. z o.o. , cena 16 435 326,17 zł,
  • COLAS Polska Sp.z o.o., 14 873 533,49 zł,
  • Eurovia Polska S.A., 16 270 099,92 zł

Wszyscy wykonawcy zadeklarowali chęć skrócenia czasu na wykonanie zadania  o dwa miesiące, stąd termin realizacji wyniesie 26 miesięcy od daty zawarcia umowy. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe (od 15 grudnia do 15 marca).

Zadaniem wykonawcy, który zostanie wyłoniony w przetargu, będzie zaprojektowanie i wykonanie dodatkowego pasa ruchu na  jezdni autostrady A4 na długości 900 m, od węzła Kraków Południe  stronę  węzła Kraków Łagiewniki, do punktu, w którym  już istnieje trzeci pas. Przebudować trzeba też łącznicę z węzła Kraków  Południe od strony Zakopanego w kierunku Rzeszowa, wybudować ekrany  akustyczne i drogę serwisową, która docelowo będzie drogą gminną (ul.  Dzikiej Róży).

Odcinek, na którym zostanie dobudowany trzeci pas ruchu, stanowi fragment Południowej Autostradowej Obwodnicy Krakowa z bardzo dużym ruchem samochodowym. Według pomiarów wykonywanych w ramach  generalnego pomiaru ruchu, w roku 2015 przejeżdżało tym odcinkiem średnio ponad 53 tys. pojazdów na dobę. W godzinach szczytów komunikacyjnych, wyjazdów i powrotów weekendowych i wakacyjnych  liczba tych pojazdów znacząco wzrasta i tworzą się kilkukilometrowe zatory. Poszerzenie jezdni o dodatkowy pas ruchu w kierunku wschodnim korzystnie wpłynie na płynność ruchu usprawniając przejazd i poprawiając bezpieczeństwo podróży.

inf. i foto: GDDKiA

Kraków - najnowsze informacje

Rozrywka